Szeptemberi olvasmányaim

“Autumn, the year's last, loveliest smile.”Sziasztok! 
Nagyon rosszul érzem magam, hogy ennyire elhanyagoltam a blogot, de másrészről úgy éreztem a hónapban, hogy egyszerűen nem tudnék olyan jó értékeléseket közzé tenni, amilyeneket szeretnék. Így hát hiába kezdtem bele blogposztokba egyszerűen semmi sem lett olyan jó, hogy azt meg is osszam veletek. Sokat gondolkodtam azon, hogy érdemes-e még ezt a blogot vezetnem. Ez volt úgy az első igazi ok, amiért nem volt egy szem bejegyzés sem, a másik pedig az, hogy kb. semmire sem volt időm. A hónap elején volt időm olvasni, sőt csakúgy faltam a könyveket, aztán egyszerűen nem volt semmi kedvem hozzá. Egy kis betegség is megtalált, és semmilyen könyvet nem akartam a kezembe venni. Meg úgy unblock eléggé kijött rajtam a rosszkedv, ami sajnos még most is tart. Ettől eltekintve van egy jó adagnyi könyv, amit szeptemberben olvastam úgy, hogy nézzük is őket.
 
1. R. Kelényi Angelika: A párizsi nő
 
Nincs veszélyesebb egy féltékeny asszonyál…
1610 áprilisában Fabricius Flóra és szerelme, a jóképű, de cseppet sem makulátlan múltú Lorenzo Mariani Párizsba érkezik.
Nem jószántukból utaznak, a biztos halál elől menekülnek a francia fővárosba.
Egy gyönyörű, nagyvilági hölgy segíti őket, akinek gyökerei a velencei Mariani házhoz kötődnek.
Flóra hamarosan megismeri a féltékenység, és az asszonyi cselszövés legmélyebb bugyrait.
Gyilkosság, vágy és gyűlölet kíséri minden léptét, és rájön, hogy még a Tuileriák palotájában sincs biztonságban.
Sajnálom, hogy vége ennek a sorozatnak. Mindenesetre nagyon boldog vagyok, hogy elolvashattam. Rajongok ezért a történetért, és ez egy szép kerek lezárást adott. Izgalomból most sem volt hiány, ahogyan humorból sem. Hatalmas rajongó maradok.
Csillagos értékelés:

2. Audrey Carlan: Calendar Girl sorozat

Nekem nem tetszett ez a sorozat,  azért olvastam csak végig, mert iszonyatosan kíváncsi voltam arra, hogy mi lesz a vége. Tudom, hogy ez túl kevés ok arra, hogy valaki négy könyvet elolvasson, pedig tényleg így volt. A buszon a hosszú dugók közepette pont ráértem, mondjuk a rengeteg erotikus résznél eléggé kínosan éreztem magam, de mindegy. Voltak elemei amik tetszettek, és voltak amik nem. Néhol sok volt, néha idegbajt kaptam tőle, néhol tetszett. Másnak nem szívesen ajánlanám ezt a sorozatot, mert engem nem nyert meg.
Csillagos értékelés:

3. Kathleen Glasgow: Lány darabokban
 
Az ​embereknek tudniuk kell rólunk. Azokról a lányokról, akik a fájdalmukat a testükre írják.
A 17 éves Charlie Davist a Creeley pszichiátriai intézetben kezelik sikertelen öngyilkossági kísérlete után. Eddigi élete csupa szomorúság, tragédia és mellőzöttség volt: édesapja halála után elmenekült otthonról bántalmazó anyja elől. Pénz és barátok nélkül élt az utcán, megtapasztalta a teljes kiszolgáltatottságot, az éhezést és a fizikai fájdalmat.
A klinikán hozzá hasonló, önbántalmazó lányok társaságában van. Casper doktornő segítségével megindulhatna a gyógyulás útján, de anyagi helyzete nem engedi, hogy ott maradjon. Munkát és lakást talál, ám egyenlőtlen kapcsolatba keveredik a drogos, alkoholista, „majdnem híres” zenésszel, Riley-val, aki kihasználja őt, és nem engedi kiszabadulni az ördögi körből.
Charlie-nak azonban – szinte tudtán kívül – új barátai és támogatói lesznek, akik visszarántják a szakadék széléről, és erőt kap tőlük ahhoz, hogy hátat fordítson a kilátástalan, veszélyes kapcsolatnak.

Alakult egy értékelés erről a könyvről, de aztán nem jöttek a szavak, így most megpróbálom röviden összefoglalni. Valami depresszív könyvre volt szükségem, egyszerűen rám jött a hangulat, amikor szeretek elvontabb történeteket olvasni. Kezdetben nagyon nehezen tudtam felvenni vele a ritmust, nem igazán értettem a múltbeli történéseket, és maga a történet is sokára teljesedett ki szerintem. A végére egy teljesen pozitív élménnyel zártam le, habár rengeteg olyan dolog volt, ami nem tetszett. Mégis valahogy imádtam. Charlie rajzolt, Charlie fura volt, és én nagyon bírtam. Arról már nem is beszélek, hogy tipikus én Rileyval is nagyon-nagyon szimpatizáltam. Tudtam, hogy nem kéne, tudtam a dolgait, de voltak olyan édes pillanatai. A borítója csodás lett, a végét pedig én rendesen tovább gondoltam.
Csillagos értékelés:


4. M. G. Brown: Rózsaszirmok 1-2.
 

Egy hosszadalmas Facebook beszélgetés, az írónő iszonyat cuki, és sok-sok fennakadás a postázással kapcsolatban. Ez a  két dolog jellemezte azt, hogy megvásároljam életem első két magánkiadású könyvét. Még régebben találkoztam a Moly-on ezzel a sorozattal, és mikor megláttam, hogy a Vérvörös Rózsaszirmok száz százalékra van értékelve, majd pedig az Írország címkét, egyszerűen tudtam, hogy el kell olvasnom. Szerencsére nem kellett csalódnom. Imádtam. Külön szeretném kiemelni a király szereplőket, és a rengeteg vicces oldalt. Nagyon-nagyon jókat nevettem az olvasása közben. Alig várom a harmadik részt.
Csillagos értékelés:


5. Gayle Forman: Eltévedtem
 
Egy kis híján végzetes baleset egyetlen nap leforgása alatt sorsközösséget teremt három idegen között. 
Freya a hangját vesztette el első önálló albumának felvétele közben. 
Harun szökni készül, menekül mindentől és mindenkitől, akit szeret. 
Nathaniel egyetlen hátizsákkal és szörnyű tervvel érkezett New Yorkba, mert már nincs vesztenivalója. 
Telnek az órák, és egyre-másra lepleződnek le a titkaik, és lassan ébredezik bennük, hogy saját veszteségeikből, bánatukból egyvalami jelenthet kiutat: ha osztoznak a másik fájdalmában, ha segítenek a másik kiútját megtalálni.
 
Ez egy ilyen év, hogy csalódik a jó írókban? Ott volt John Green, aztán Kiera Cass, most pedig Gayle Forman is. Jó a három közül még ez a legenyhébb. Amikor befejeztem a történetet azt hittem, hogy pár lap még biztosan hiányzik, mert így nem fejezünk be könyveket. Egy dolog a függővég, egy dolog az, hogy a fantáziánkra van bízva az epilógus, de az, hogy ennyire befejezetlen legyen az nálam megbocsájthatatlan. Szinte csak pozitív értékelést olvastam róla, szóval lehet, hogy szimplán csak nem nekem való, de a vége nekem az egészet elrontotta. Pedig kezdetben izgi volt, kíváncsivá tett, sőt még olvasni is szerettem, de sajnos nekem inkább nem tetszik, mint tetszik.
Csillagos értékelés:



┄┄┄┄┄┄┄┄┄


Ezt a kilenc darab könyvet sikerült elolvasnom a hónapban, amik közül a legnagyobb kedvenceim a Rózsaszirmok sorozat és a Lány darabokban
A hónapban amúgy sok filmet is néztem, és azért szerencsére volt egy igazán bulis hétvégém is. Blog tekintetében nem tudom mit hoz a jövő, jelenleg még nem tervezek előre, de azért akad pár ötletem, és remélem, hogy talán hamarosan minden visszaáll a régi kerékvágásba.






Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Popular Posts