Augusztusi olvasmányaim

September 8.5x11 by KelseyGarrityRiley on Etsy, $20.00Sziasztok!
Nagyon sokáig halogattam ennek a bejegyzésnek a megírását, és sokáig tartott az elkészítése is. Nem akartam, hogy a bejegyzésből az jöjjön át, hogy mennyire nincs jó kedvem. Számomra ez az év legbosszantóbb időszaka, utálom ha véget ér a nyár, és rosszul vagyok a hidegtől, az iskoláról pedig akkor még ne is beszéljünk...
Helyette inkább szeretném elmondani, hogy fantasztikus augusztusom volt, rengeteg minden történt, rengeteg jó dolog történt. Betöltöttem a tizennyolcadik életévemet, egy kicsi bulit is tartottam, aminek hála kaptam egy adagnyi könyvutalványt a csodás barátaimtól. Sokat voltam moziban, vásárolgatni, és csak úgy unblock minden iszonyat rendben volt. Szóval nem akarok megint nyafogni, de nagyon szomorú vagyok, hogy a kedvenc hónapom véget ért.
Most pedig térjünk át ennek a bejegyzésnek a lényegére, és nézzük mit olvastam a hónapban.
1. Margaret Atwood: A szolgálólány meséje
 
A ​regény – egy orwelli ihletésű disztópia – egy jövőbeli, vallási fundamentalista államban játszódik, ahol a főhősnőt csupán azért tartják becsben, mert azon kevesek egyike, akinek termékenysége az atomerőművek által okozott sugárszennyezést követően is megmaradt. Az ultrakonzervatív Gileád Köztársaság – a jövő Amerikája? – szigorú törvények szerint él. A megmaradt kevéske termékeny nőnek átnevelő táborba kell vonulnia, hogy az ott beléjük vert regula szerint hozzák világra az uralkodó osztály gyermekeit. Fredének is csupán egy rendeltetése van az idősödő Serena Joy és pártvezér férje házánál: hogy megtermékenyüljön. Ha letér erről az útról, mint minden eltévelyedettet, őt is felakasztják a Falra, vagy kiűzik a Telepekre, hogy ott haljon meg sugárbetegségben. Ám egy ilyen elnyomó állam sem tudja elnyomni a vágyat – sem Fredéét, sem a két férfiét, akiktől a jövője függ… 
 
Valamivel ütősebbre könyvre számítottam, de összességben egyáltalán nem csalódtam. Ez a téma engem nagyon-nagyon kiborít, így ilyen tekintetben az olvasás alatt nagyon sokszor lettem ideges. Valamint úgy érzem, hogy valami hiányzott. Nagyon kevés minden derült ki számomra, és úgy éreztem, hogy a fontos dolgokról az írónő nagyon kevés említést tett. Szóval nem tetszett kimondatlanul, mégis volt valami zsenialitása, amitől nagyon tetszett. Magam sem tudom megmondani, hogy állok ezzel a regénnyel, mert egyszerre gyűlöltem, és szerettem.
Csillagos értékelés: 


2. M. J. Arlidge: Ecc, pecc
A könyvről írott értékelésemet ide kattintva találjátok.

3. M. J. Arlidge: Üsd, vágd
 
Egy ​középkorú férfi holttestére bukkannak Southampton piroslámpás negyedében. Az áldozatot brutálisan megkínozták, és kitépték a szívét. Pár órával később a szív küldeményként a halott férfi családjának küszöbén landol.
Helen Grace felügyelő nyomozni kezd, miközben újabb és újabb férfiak esnek a gyilkos áldozatául. A média a női Hasfelmetszőként emlegeti a sorozatgyilkost, aki megbünteti azokat a férfiakat, akik titokban prostituáltakhoz járnak.
A nyomozás nem várt fordulatokat vesz, és míg Helen a kirakós darabkáit próbálja összerakni, a gyilkos nem áll le, egyre leleményesebb gyilkosságokat hajt végre, és egyre érthetetlenebb, miért csinálja…

Nekem ez azért jobban tetszett, mint az első rész. Helen Grace nyomozónőt még mindig nem sikerült megkedvelnem, de a történet nagyon tetszett. Van valami az író könyveiben, amitől bármikor elolvasnám őket. Tudom, hogy tele lesz meglepetéssel, fordulatokkal, majd a végén pedig egy teljesen felépített megoldást kapok.
Csillagos értékelés:  


4. Francesca Zappia: Csak kitaláltalak?
Néha az élet őrültebb dolgokat produkál, mint a képzelet. Ezt Alex is megtapasztalja, aki próbál megbirkózni hallucinációival. Minden vágya, hogy normális diákként leérettségizhessen, de amikor új iskolájában felbukkan gyermekkori – talán csak kitalált – barátja, minden összezavarodik körülötte. Napról napra meg kell küzdenie hallucinációival, s ebben csak bátorságára, egy kopott jósgolyóra és egyetlen szövetségesére, a húgára számíthat. Ahogy telik az idő, Alex barátokat szerez, különböző kalandokba keveredik, a szerelem is rátalál, valamint rábukkan egy szörnyű titokra is, mely több ember életét fenyegetheti – de vajon mindez valóság vagy csak az elméje szüleménye? A lebilincselő történet végére talán kiderül…
 
Különleges, elvont, és egyedi. Valamiért úgy érzem, hogy nekem pont abban a hangulatban, pont erre volt szükségem. Nagyon érdekel a skizofrénia, és magában az ilyen pszichológia dolgok engem nagyon foglalkoztatnak. Ez a történet nagyon jó volt ilyen tekintetben, mellette pedig volt egy olyan aranyos világa amitől, könnyű volt haladni vele. Tetszett a történet, nagyon. Szívesen olvasnék még hasonlót.
Csillagos értékelés:  

5. Sophie Kinsella: Tudsz titkot tartani?
Image result for Sophie KinsellaTudsz ​titkot tartani?
*a magyar borító túl pixeles volt*
Emma ​épp elég katasztrófafilmet látott már ahhoz, hogy amikor a repülőgépe viharba kerül, azonnal tudja, le fognak zuhanni. A halál közelsége különös reakciót vált ki belőle: minden, addig féltve őrzött titkát rázúdítja a mellette ülő, jóképű, ám vadidegen férfira. Mesél neki a szüzessége elvesztéséről, a pasijáról és a szülei aranyhaláról, megosztja vele a tangákról alkotott véleményét, sőt leszbikus álmait sem felejti ki a felsorolásból. Az utolsónak szánt gyónásba azonban apró hiba csúszik: a gép gond nélkül földet ér. Mikor Emma rájön, hogy földi pályafutása még nem ért véget, csak egy dolgot akar. Minél előbb hazamenni, és soha többé nem találkozni a kedves, és most már minden titkát ismerő idegennel. Az élet azonban mást tartogat számára… Emma olyan, mint bármely lány a világon. Neki is vannak titkai. 
Mit nem tud róla a mamája: 
1. A vendégszobában vesztettem el a szüzességem Danny Nussbaummal, miközben apa és anya a földszinten a Ben Hurt nézte a tévében. 
6. Néha a legszenvedélyesebb szeretkezés közepette is nevetni támad kedvem. 
Mit nem tud róla a fiúja: 
1. A Kate Spade márkájú táskám hamisítvány. 
2. Tizenkettes méret vagyok, nem nyolcas, ahogyan Connor hiszi. 
Mit nem tudnak róla a kollégái: 
4. Mikor a munkatársnőm, Artemis úgy istenigazából felbosszant, narancslével öntözöm meg a cserepes virágát (nagyjából naponta). 
5. Én tettem tönkre a fénymásolót (mint mindig). 
Titkok, amelyeket egyetlen emberfiának se árulna el: 
3. Gőzöm sincs arról, mi a NATO, vagy mi a célja. 
8. Megittam azt a bort, amit apa félretett húsz évre. 
9. Sammy, az aranyhalunk nem ugyanaz, mint amelyet a szüleim átadtak megőrzésre egyiptomi útjuk előtt.

Szintén egy olyan történet volt ez, amire nagyon-nagyon szükségem volt. Imádtam ezt a könyvet, csak úgy faltam az oldalait, közben pedig majd megszakadtam a nevetéstől. Először nagyon féltem, hogy az írónő majd csalódást okoz, mint egy másik könyvével, de szerencsére nem. Imádtam, nagyon. Kár, hogy olyan kis rövidre sikerült a vége.
Csillagos értékelés:   

6. Ker Dukey & K Webster: Pretty Stolen Dolls
 
 Szép kis babácskáit Benny nagyon szereti, 
Mindaddig, míg azok szót fogadnak neki. 
Hajukat fésüli, őket szép ruhába bújtatja, 
Hogy tökéletességük semmi ne sújthassa. 
Ha eljön az éj, velük játszadozni szeret, 
Egyikük félénk, de a másik harcol és fenyeget. 
Mikor aztán kedvence futásnak ered, 
Hiába ígér a másik baba szépeket, 
Benny szíve megtört, szeméből könny csorog, 
hasztalan küzd, hisz nem férfias dolog. 
Kedvence az övé, vissza kell kapnia 
vagy a másiknak meg kell lakolnia.
Beteg, szörnyű, durva, és letehetetlen. Nem azt mondom, hogy tetszett, mert az egyszerűen szörnyű lenne, de baszki nagyon-nagyon jó volt. Szintén csak úgy faltam az oldalait, annyira vártam, hogy minden rendeződjön. A végénél pedig előjött a nagy döbbenet, mert én totálisan elfelejtetem, hogy ez amúgy egy sorozat... Szóval ja, újabb folytatás, amire várhatok.
Csillagos értékelés:  


7. Kiera Cass: A szirén
 A könyvről írott bejegyzést ide kattintva elolvashatjátok.

8. Sienna Cole: Négyszáz nap szabadság
Az új kedvencemről is írtam egy értékelést, amit ide kattintva elolvashattok.

9. Lisa Kleypas: Nem múló varázs
A férfinak adta az ártatlanságát…
Lady Aline Marsden neveltetése egyetlen célra irányult: hogy előnyös házasságot kössön saját társadalmi osztályának egy tagjával. Ehelyett önként odaadta az ártatlanságát az apja birtokán szolgáló John McKennának. A szenvedély hevében elkövetett vétkük megbocsáthatatlan volt… Johnt elküldték a birtokról, Aline-nak pedig a londoni társaságból száműzve, vidéken kellett élnie.
…és a férfi a szerelmét vette el.
McKenna időközben meggazdagodott és visszatért… szemtelenül jóképű és igézőbb, mint valaha. Könyörtelen tervvel érkezett: bosszút akar állni a nőn, aki összezúzta a szerelemről szőtt álmait. De a varázslat kettejük közt fényesebb lánggal ég, mint a kezdet kezdetén. McKennának döntenie kell, véghezvigye-e a bosszúját, vagy kockára tegyen mindent első és egyetlen szerelméért.

Sajnos egy sokkal ütősebb könyvre számítottam, és hatalmasat kellett csalódnom. Erotika, hisztizés, és nyámnyila szereplők. Nagyon meglepődtem ezen a történeten, mert én tényleg egy iszonyat jó olvasmányra számítottam. Az első oldalakkal még nem is volt annyira problémám, de már akkor is idegesített. Nekem onnantól kezdve volt igazán bosszantó, mikor Aline elkezdett szenvedni, és titkolózni. Az egész olyan röhejes volt, hogy már nagyon elegem volt belőle. Ehhez képest ott voltak a felesleges leírások, unalmas párbeszédek, és minden amitől nekem nem tetszett.
Csillagos értékelés:   


10. Morgan Matson: Páratlan nyár
 

 Sloane kirángatta Emilyt a csigaházából és egy teljesen más életszemléletet mutatott neki. Életük legjobb nyarára készültek, amikor Sloane egyszer csak eltűnt és csupán egy listát hagyott maga után. 
A listán tizenhárom feladat szerepelt, amelyekre Emily amúgy soha nem vállalkozott volna. De mi van, ha a feladatok teljesítésével Sloane nyomára bukkanhat? 
Almaszedés éjszaka? Persze. Elég könnyűnek tűnik. 
Táncolj hajnalig? Miért ne? 
Csókolj meg egy idegent? Őőő… 
Emily belevágott a váratlan nyári kalandba Frank Porter segítségével (ami szintén váratlan volt), hogy teljesítse az összes feladatot. Ki tudja, mire jön rá a végén 
Meztelen csobbanás? Várj! Hogy mi? 
Morgan Matson a kortárs ifjúsági irodalom legmagávalragadóbb, California Book-díjas szerzője, aki őszinte történeteket ír a családról, a barátságról és az első szerelemről.
Kezdetben ezt sem szerettem, és idegesített is. Mármint értékeltem ezt a igazi legjobb barátok dolgot, de az egymás nélküli létezéstől rosszul voltam. Minden oldal arról szólt, hogy ez mennyire nem Emilys, és Sloane így meg úgy. Én már nagyon szeretnék egy olyan könyvet olvasni, amiben nem a szürke kisegér a főszereplő, hanem a vadóc csaj. Kérlek ha tudtok ilyet kommentben írjátok le! Aztán valahogy egyre inkább kezdtem élvezni a könyvet, és a lista se tűnt olyan nagy baromságnak. Mindenesetre király lehet ilyen komfortzónából kilépős feladatokat csinálni. Szóval a végére a könyv úgy összességben elég jó lett.
Csillagos értékelés:   

┄┄┄┄┄┄┄┄┄

Megint tíz könyvet sikerült elolvasnom, amik közül a legnagyobb kedvencem a Négyszáz nap szabadság lett. Sajnos ezen kívül sikerült pár olyan könyvet is olvasnom, amik nagyon nem nyerték el a tetszésem.
Blog tekintetében is ez egy jó hónap volt, mivel összesen három könyvről hoztam rendes értékelést is.
Ez egy csodás nyár volt, és örülök, hogy ennyi könyvet sikerült elolvasnom.Ti miket olvastatok a hónapban? xxx


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Popular Posts