Estelle Maskame: Mondtam már, hogy szeretlek?


Amikor a tizenhat éves Eden Munro beleegyezik, hogy a nyarat a rég nem látott apjánál tölti a kaliforniai Santa Monicában, még nem sejti, mi vár rá. Eden szülei elváltak, és az apja új családot alapított. Ezt azt jelenti, hogy Eden találkozik a három mostohatestvérével. 

A legidősebb, Tyler Bruce, egy heves természetű, hatalmas egójú problémás kamasz, aki mindenben szöges ellentéte Edennek. A fiatal lány nemsokára egy új élményekkel teli világban találja magát, mert Tyler baráti köre úgy dönt, hogy a szárnyai alá veszi a jövevényt. A legnagyobb rejtélyt Tyler jelenti számára, és minél jobban próbálja megérteni a fiút, annál jobban megtetszik neki. Pedig pont a mostohatestvérébe nem lenne szabad beleszeretnie. 

A helyzetet tovább bonyolítja Tyler levakarhatatlan barátnője meg egy srác, aki azonnal szemet vet Edenre. Sok titok, sok hazugság, és rengeteg dráma van a háttérben. Vajon Eden le tudja győzni az érzéseit? És sikerül kiderítenie az igazságot Tylerrel kapcsolatban?

Kiadás éve: 2017, Gabo
Moly: 82 %
Oldalszám: 440


Ez az a könyv, amit főleg a borítója miatt olvastam el . Hihetetlenül gyönyörű a borító. De persze ilyenkor az a probléma, hogy nem biztos, hogy a tartalom is jó. Először is úgy álltam neki, hogy imádom a 90210 c. sorozatot, és sejtettem, hogy valami ilyesmi lesz ez is, és tényleg igazam lett, nagyon hasonlított rá. 
A történetünk kezdete, hogy Eden megérkezik az apjához Santa Monicába, és megismeri az új családot. Imádom a várost, hatalmas álmom, hogy egyszer én is eljussak Kaliforniába. Ezért tudtam, hogy legalább a városi részeket imádni fogom a könyvben és igazam is lett, mert nagyon jó volt az egész hangulat, amit a könyv árasztott a városról. 
Nagyon pörögtek a könyvben az események, ahhoz képest, hogy semmi nagy történést nem képviselt amúgy a könyv. Hamar belecsöppen Eden a bulik, drogok és az alkohol világába. Megismerkedik Rachellel, aki rögtön viszi is bele a társasági körébe és így egyszerűen minden kialakul. Nem akarok semmit mondani a könyv negatív száláról, ami a bulit öleli körül, mert még túl fiatal vagyok, hogy a velem egykorúakat megítéljem, sőt én senkit sem szeretek elítélni. Volt pár dolog, amire azt mondom, hogy na oké ez a viselkedés nem normális, de még is csak egy könyv, az írónő biztos így akart figyelmet szerezni. 
Imádtam a sok luxuskocsit és a luxuséletet. 
A romantika szál nem volt valami nagy kedvencem, na de majd meglássuk mit hoznak a további kötetetek. 

A szereplők még jók, de a szereplők közti kapcsolatok egyszerűen szörnyűek. Mindenki között, néhol olyan egyszerűséggel vannak leírva a dolgok, hogy nem is értem, miért vannak egyesek jóban. Eden először olyan kis visszafogott és ellenséges és végig így állítja be magát, ahhoz képest még sem viselkedik túl visszafogottan. Tyler a problémás kamasz, akit senki nem ért meg és az istenért se engedi senkinek, hogy megértse. Hatalmas klisé. Például eljátssza, hogy hú de milyen kemény, de fél a barátnőjétől. Később a regényben kiderülnek az okok is Tyler viselkedésére, de ez nem magyarázhat meg mindent, kicsit úgy éreztem a végén, hogy az írónő így egy hatalmas változást akar a karakterének. Ha a baráti körről kell beszélnünk, akkor Rachel és Meghan igazán bulis, jó fej csajok, de olyannyira egyszerűek, hogy semmi különösebb véleményt nem lehet róluk mondani. Dean jó fej volt, de konkrétan a srác nem csinált semmit. Jake egy igazi bunkó, akit én jól képen vertem volna. Tyler barátnője pedig egy liba volt, először bírtam, és tetszett az a gonoszkodós énje, de hát olyan kis hisztis volt, hogy ez miatt nem tudtam szeretni a karakterét. A szülők pedig olyanok voltak, mintha csak dísznek lettek volna, egyetlen érdekes volt, az pedig Ella.


A könyv végéről azt tudom elmondani, hogy számomra kiszámítható volt és bíztam egy ilyen végben, de eléggé összecsapottnak éreztem, de nem a történet légvégét, hanem inkább az utószót, én anélkül az utószó nélkül simán ellettem volna. 

Összeségben azt tudom összefoglalni a könyvről, hogy tetszett. Tetszett Santa Monica, tetszett a vásárlásos hobbi, és mikor Eden azt mondta, hogy utál vásárolni a szívem szakadt meg, , mert én imádok. Tényleg valami jó kis hangulatot árasztott a könyv, amitől csak úgy olvastatta magát. Délután kezdtem neki és estére be is fejeztem, egyszerűen magával ragadó volt. Még is sokszor éreztem, hogy annyira egyszerű az írásmód, hogy nem tudom felhőtlenül mondani, hogy jó volt.

Kedvenc idézetek: Tele volt csupa jó gondolatokkal, ez miatt is mondhatom, hogy tetszett.

,,-A ti életetek csak a tiétek, a ti zenétek csak a tiétek, és a döntéseitek is a ti döntéseitek. Ja, és a ti vodkátok, a ti vodkátok, haha! Ne pazaroljátok értelmetlen baromságokra az időtöket. Csináljátok azt, amit akartok. Bulizzatok minden este, ugorjatok ejtőernyővel, menjetek el Bulgáriába. Vagy mit tudom én. Csináljatok olyasmit, ami boldoggá tesz titeket, mert LA BREVE VITA! Élvezzétek a következő számokat. Tanto amore.''

,,– Csak, hogy tudd… – Tyler elindul, én meg követem. – A feneked árult el.''

,,A sötét hajú fiúk tényleg sokkal, de sokkal jobbak.''

,,De láttam a Spinédzsereket. Tudjátok, amiben Cher belezúg a mostohatesójába. Nem vagyok OSTOBA.''



Csillagos értékelés:


Kinek ajánlom? Mindenkinek, aki vágyik egy tipikus nyári kikapcsolódásra és szereti Kaliforniát. Tökéletes nyári YA olvasmány. 




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Popular Posts