Januári olvasmányaim

Hát a hónap nagyon jól indult. A szilveszterem fantasztikus volt, és még a téli szünet vége is, amit imádtam. Aztán elkezdődött a suli, aminek cseppet sem örültem. Végül nem is volt olyan rossz. Majd pedig január közepe után, azért kezdett már egy kicsit elegem lenni. A nagy félévi hajtás, amit én abszolút nem akartam, mert tudtam, hogy nincs nagy értelme, nem lesz túl fényes a bizim. Mégis akarva, akaratlanul is hajtanom kellett. Viszont elég sokat sikerült olvasnom, persze főleg még a téli szünet végén, és hétvégeken, mert hétköznap alig volt időm másra a tanuláson kívül. 

1. Ármány és Kézfogó
Erről írtam egy bejegyzést: http://kkonyvei.blogspot.sk/2017/01/boszormenyi-gyula-armany-es-kezfogo.html, de az inkább csak a könyv végéről szólt. Imádtam ezt a részt is és egy dolgot kijelentenék, hogy Böszörményi Gyula igazán világszínvonalon ír.

2. Chanel &Co
„húszévesen szép, negyvenévesen bájos, hetvenévesen ellenállhatatlan”
Coco Chanelről sok könyv és film készült már. Marie-Dominique Leliévre nem a hagyományos úton indul el. Egészen máshová helyezi a hangsúlyt, mint az eddigi értelmezések. Miközben igyekszik lerántani a leplet az életrajz homályos pontjairól, Chanelt mint társasági lényt mutatja be: nem feledve, hogy az ember a kapcsolatai függvénye is. Beszél a családjáról, fiatalkori szerelmi csalódásairól, művész- és elitkörökkel való kapcsolatáról. Ekként a könyv lapjain Cocteau, Sztravinszkij, Picasso, Romy Schneider és Visconti élete ugyanúgy megelevenedik, mint Mária nagyhercegnőé vagy Westminster hercegé. Barátain, és főként barátnőin keresztül ismerjük meg Cocót, aki nem öltöztette, hanem megteremtette a nőt, elsőként demokratizálva az öltözködés művészetét. Henry Gidel klasszikus életrajza és Hal Vaughan a náci Németországgal kollaboráló nőt bemutató műve után ez a harmadik Coco Chanel-könyv az Európa Könyvkiadónál.
Ezt a könyvet, már 2 éve néztem, hogy muszáj elolvasnom, és most végre már megvettem. Azért volt muszáj elolvasnom, mert amit még nagyon szeretek az a divat és a ruhák. Számomra Coco Chanel egy legenda volt, imádtam az idézeteket tőle, és egyszerűen csodáltam mindig is. Aztán ahogyan elolvastam a könyvet, még nagyobb csodálat lett belőle. Nagyon sok mindent megtudtam róla, nagyon sok újat, és számomra nagyon érdekes könyv volt. A borítója gyönyörű, és annyira élveztem olvasni. Számomra Gabrielle egy forradalmár, erős, határozott nő, legenda. Annyira hihetetlen volt nekem így belátni az életébe. Én számomra ő az egyik olyan, hogy igen példakép. Mert változtatni és egyedi volt. Persze voltak dolgok, amiket a könyvből tudtam meg és én sem értettem vele egyet, de még is annyira jó volt ez a könyv.

3. Az elfek öröksége

Felicity Morgan nem pontosan az, akit az elfek megjövendölt megmentőjeként elképzelünk. Még csak tizennyolc éves, fogszabályozót visel, a divatos ruhák nem az ő világa, és mindig úgy fest, mint aki nem aludt eleget. Fay mégis különleges sorsra rendeltetett. Egy nap új tanuló érkezik Felicity iskolájába, aki messze a leghelyesebb srác Londonban. Ő Leander FitzMor. Vonzó megjelenésével, kedvességével és megnyerő személyiségével mindenkit az ujja közé csavar. Felicity távol marad a fiút ostromló lányok csapatától, de Leandert mégsem tudja kizárni az életéből. Mert bár az iskola legnépszerűbb diákjai sorban állnak Lee barátságáért, a fiú mégis folyton Felicity társaságát keresi. Ahogy telik az idő, Fay egyre több furcsaságot tapasztal, és úgy tűnik, hogy Lee is titkol valamit. A lány egyre biztosabb benne, hogy valami nem stimmel, de erről csak akkor bizonyosodik meg, mikor Leevel váratlanul visszautaznak az időben..
Hát én nekem ez a könyv is nagyon nagyon tetszett. Könnyed volt, még is érdekes, vicces. Én nekem a fullszöveg alapján nagyon megtetszett. Persze Felicity néha már kicsit idegesítő volt számomra, mert azért na ha jobban akarta magát érezni a bőrében, akkor miért nem tett érte. Mindegy mindegy jó volt ez így. Ez számomra egy tényleg tipikusan egy jó kikapcsolódás volt, de még is izgalmas is, mert biztos, hogy tovább akarom olvasni, csak a második részt még nem sikerült beszereznem.

4. Pokoli szerkezet 1-3
the infernal devices, book, and clockwork angel kép
És akkor most következzen ez a hatalmas csoda. Tényleg ez egy csoda. Én imádtam a Végzet Ereklyéit is, és hatalmas kedvenc lett az is, de hát azt hiszem, hogy nekem ez jobban át jött. Pedig be kell vallanom, hogy én ezt azért sem akartam elolvasni. Úgy voltam vele, hogy nem kell ez a sorozat az életemben, pedig dehogynem. Hogy miért is volt ennyire jó? Magam sem tudom megmondani, egyszerűen a tökéletes hármas volt: romantikus, vicces, fordulatos. Még mindig nem tudtam magam túltenni ezen a végen, de olyan régóta tényleg meghatódtam egy könyvön. És még annyi, hogy akkor is Will♥

5. Csontszüret 1-2 része
Erről a bejegyzést itt olvashatjátok: http://kkonyvei.blogspot.sk/2017/01/samantha-shannon-csontszuret-elso-ket.html

6. Árnyak és Jelek
A bejegyzést itt olvashatjátok: http://kkonyvei.blogspot.sk/2017/01/veronica-roth-arnyak-es-jelek-meg-minden.html

7. Nap nap után
„A" sohasem tudja előre, hogy másnap hol fog ébredni, és kinek a személyiségét fogja felvenni. Már rég beletörődött ebbe, sőt kialakította saját életstratégiáját is: Ne kötődj senkihez! Maradj észrevétlen! Ne avatkozz bele semmibe! Minden megy is a maga útján rendesen, mígnem egy reggel „A" Justin testében ébred, és találkozik a fiú barátnőjével, Rhiannonnal. Attól a pillanattól fogva „A" jól bevált szabályai értelmüket vesztik, mert főhősünk nap nap után a lánnyal akar lenni. David Levithan az írói képzelet új távlatait nyitja meg. A szerző feltárja az olvasó előtt egy magával ragadó történetben „A" életének és szerelmének bonyolultságát, melyből kiderül, vajon Rhiannon képes lesz-e igazán szeretni a mindennap valaki más testében formát öltő „A"-t.
Ilyen könyvvel sem találkoztam meg. Elég érdekes a téma, az írásmód és minden. Nem azt mondom, hogy nem tetszett, de nem is tetszett. Mármint furi egy könyv volt ez. Nem tudtam a szerelmi szálat sem élvezni és a vége is olyan összecsapottra sikeredett számomra. Jó tetszett a vége, mert jól kijött meg jó befejezés de azért kíváncsi lennék, hogy vannak-e még A-hoz hasonlóak.
U.I: Nehéz volt elvonatkoztatnom a Pretty Little Liarstól :D

10 teljes könyvet sikerült elolvasnom, jelenleg már elkezdtem a Bright Side-ot, amiből szerintem várható lesz bejegyzés. Remélem nagyon jól telt a januárotok:)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Popular Posts