Matt Richards-Mark Langthorne: Bohém rapszódia

  Aki ​kívül hordta a szívét! – Szerelem és útkeresés a tomboló sikerben.
Első ízben derül fény mindenre a világ egyik legmegragadóbb rocksztárjával kapcsolatban. A Bohém rapszódia átfogó életrajz erről a nagyszerű emberről, privát fotókkal és interjúkkal. Azok az emberek szólalnak meg, akik Freddie Mercury legközelebbi barátai voltak élete utolsó éveiben.
A könyv rengeteg korábban ismeretlen, megdöbbentő tényt közöl az énekesről és életéről, megrendítő részletekkel a szerelem és az önbeteljesítés élethosszig tartó kereséséről, és természetesen arról, hogy az 1980-as évek középén elkapta a végzetes betegséget.
Freddie életének sokkoló történetén keresztül azt is megismerhetjük, hogyan kényszerítette térdre a világot a HIV-fertőzés, amit a The Gay Plague, azaz „melegvírus” gúnynévvel illettek.
Az élettel teli, lenyűgözően tehetséges rocksztár halála mind az orvos-, mind a zenésztársadalmat megrázta. A Bohém rapszódia végre tiszta vizet önt a pohárba, és alaposan körüljárja Freddie Mercury életét, hogy méltó emléket állítson neki.

Kiadás: 2018, Könyvmolyképző
Oldalszám: 544
Moly: még nincs százalék arány
〰〰〰〰〰〰

November 24-én pontosan egy zseniális ember halálának 27. évfordulóján megtudtam, hogy a film után érkezik a Bohém rapszódia könyv is. Ekkor már teljesen a film hatása alatt voltam, és az életem másról sem szólt csak a Queen- ről. A könyvet azonnal előrendeltem, de félre lett téve karácsonyi ajándéknak. Elöljáróban szeretném leszögezni, hogy mit is jelent számomra a Queen. Nem csak a kedvenc zenekaromról van szó, hanem arról, hogy ha szomorú vagyok, a Queen felvidít, ha boldog vagyok, a zenéjüktől még jobb kedvem lesz. Hogy minden egyes dalban találok egy olyan sort, ami engem jellemez. Az a négy ember egy zseni. Csodás dalszövegeket írtak, a zenéjük lenyűgöző, és együtt alkottak valami igazán maradandót.
Életem tragédiája, hogy egy koncertet se láthattam élőben, és hogy nem ismerhettem meg egy olyan zseniális embert, mint Freddie Mercury. 

A Bohém rapszódia könyv már az első oldalakkal lenyűgözött. Zseniális első szavaival azonnal levett a lábamról, és szinte csak úgy faltam a lapokat. Mégsem akartam egyhamar a végére érni, mert tudtam, hogy az mit jelentene. 

Nagyon tetszett a könyv felépítettsége. Nem csak Freddie életébe kaptunk betekintést, hanem az egész HIV/AIDS-be is sokkal jobban beleláthattunk. Nagyon érdekes volt olvasni, hogy hogyan is kezdődött ez a szörnyű vírus. Szeretem ha egy könyv kidolgozott, és ez egy életrajzi könyvnél hatalmas elvárás nálam. Szerencsére ez a könyv iszonyatosan kidolgozott volt.

A film egy kicsit leegyszerűsítette a Queen kezdetét, míg a könyv részletesen leírja mi vezetett ahhoz, hogy a Queen megalakuljon. Sok mindenről tudtam már, mert amit lehetettet azt elolvastam különböző oldalakon, a lehető legtöbb interjút, felvételt megnéztem már a youtube-on, de ez a könyv mégis tudott újat mutatni. Az is nagyon tetszett, hogy a dalok megszületésére is kitért, és ott is megtudhattam pár új dolgot.
Érdekes volt végig követni Freddie gyerekkorát, hogyan is került Londonba, hogyan ismerkedett meg más emberekkel. Számomra iszonyatosan motiváló volt, hogy ennyire tudta, mit akar kezdeni magával, és, hogy annyira bízott a sikerben. Tényleg teljesen oda vagyok érte, több ilyen ember kellene a világra.


Voltak persze olyan dolgok, amik annyira nem tetszettek a történetben. Úgy érzem túl kevés volt a zenekar tagjai között lévő kapcsolatról írva, és én ezt egy kicsit hiányoltam. Meg már olvastam arról, hogy állítólag Freddie jóban volt Dianával, de a könyvben ez sem volt megemlítve. Szóval voltak dolgok, amiket hiányoltam, de ettől még nagyon szerettem. 
Az is nagyon tetszett, hogy sok Freddie mondat helyet kapott a könyvben. Imádom, ahogy beszél, és hogy annyira egy jó fej ember lehetett. Komolyan ha nem láttatok még vele egy interjút sem, akkor okvetlen nézzetek meg, mert nagyon jókat lehet rajta nevetni.

Egyszerre volt iszonyat szomorú, és érdekes végig követni milyen életet élt, és, hogy vajon mikor is fertőződött meg a vírussal. 
A könyv egyre izgalmasabbá vált. Különösen imádtam, hogy pár igazán csodás kép is helyet kapott a könyvben.
Számomra hatalmas pozitív élmény volt ez a könyv. Az is tetszett, hogy afféle összeesküvési elméleteket is taglalt, mert hát tényleg ki az, aki biztosan megtudja mondani, mi is az igazság.
A vége nagyon szomorú volt, de erre már próbáltam felkészíteni magam. Nagyon sok torokszorító idézetet olvashattam el benne, amiken majd elsírtam magam.

Imádtam a könyvet, az írók fantasztikus munkát végeztek. Egyszerűen biztos vagyok abban, hogy ez a könyv így lett tökéletes. A borító egyszerűen gyönyörű. Volt, hogy csak úgy néztem, mert annyira szép lett. Abban viszont biztos vagyok, hogy még több könyvet szeretnék elolvasni az életéről, mert úgy könnyebb kiszűrni, hogy mi is lehet az igazság.


 Csillagos értékelés:
Volt pár hiba a történetben, de mégis annyival többet kaptam, mint amire számítottam. Egyszerűen csodálatos volt.

Kedvenc idézetek:

,,Mindig megkérdezik, miről szól a Bohemian Rhapsody, mire azt felelem, hogy nem tudom.''

,,Egyszerre szeretnék mindent - valotta be. - Biztonságra vágyom, ugyanakkor szabad is akarok maradni."

,,Az a rengeteg pénz, ízlés viszont semmi, drágám. Micsoda pazarlás!''

,,Csak egy vénember vagyok, aki felkel reggelenként, megvakarja a fejét, aztán azon gondolkozik, kit dugjon meg.'' 

,,Nem leszek már itt, kedvesem. Réges-rég halott leszek, drágám. Valahol kibaszottul máshol kezdek majd új életet, drágám.'' 
 

Kinek ajánlom? Az biztos, hogy Queen rajongóknak kötelező, de abban is biztos vagyok, hogy ez bárkinek érdekes lehet, aki szereti a jó életrajzi könyveket.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Popular Posts