Januári olvasmányaim

beautiful, coffee, and cotton képA január nagyon eseménydús volt... Az évet két barátnőmmel kezdtem, majd pedig minden esemény fokozatosan követte egymást. Vizsgáztam iskolában, amire tök büszke vagyok, hogy sikerült megoldanom. Elhatároztam, hogy jól kezdem a második félévet, és ez is sikerült. Úgy döntöttem a hónapban, hogy kerülni fogom azokat az embereket, akik lehúznak. Így most úgy érzem, hogy azok az emberek vesznek körül, akikkel nagyon jól érzem magam. Volt a hónapban még szülinap, báloztunk is a suliban, szóval egy percre sem unatkoztam. Sok filmet megnéztem, amik között ott volt eredeti nyelven a Bohém rapszódia is. Végignéztem a Girlboss c. sorozatot, ami hatalmas kedvencem lett. Olvasni nem volt olyan sok időm, meg valójában kedvem sem, de valahogy ezt most annyira nem is bántam. Úgy érzem ez a hónap úgy volt jó, ahogy volt.

1. Jenny Han: Örökkön örökké: Lara Jean
 
Lara Jean a legjobb végzős évét tölti. És még annyi minden áll előtte: egy osztálykirándulás New Yorkba; a végzősbál a barátjával, Peterrel; egy tengerparti hét a ballagás után. Aztán átköltöznek az egyetemre, ami elég közel esik az otthonához ahhoz, hogy hétvégenként hazaugorjon csokidarabos kekszet sütni.
Az élet nem is lehetne ennél tökéletesebb!
Legalábbis Lara Jean így gondolja… egészen addig, amíg váratlan híreket nem kap.
Most a lánynak, aki fél minden változástól, újra kell gondolnia a terveit. De ha a szív és az ész két különböző dolgot súg, melyikre érdemes hallgatni?
 
Az évet ennek a nagyon szeretett sorozatnak az utolsó részével kezdtem. Ugyanaz a színvonal, amit vártam, és a könyv sajátos hangulatvilága. Még mindig imádom Lara Jean-t és Peter-t, és ez sosem fog változni. Ez a rész magába foglalta az összes kételyüket, bizonytalanságukat, és a változást. Nem tudom mi járhatott az írónő fejében a végével kapcsolatban, de én örülök, hogy az olvasóra bízta, hadd döntsük el mi azt, hogy mi is fog a későbbiekben történni.
Csillagos értékelés:

2. Diana Gabaldon: Az idegen
 

1945-öt írunk. Claire Randall, a volt hadiápolónő éppen a második nászútját tölti a férjével a háború után. Egészen addig, míg óvatlanul keresztül nem sétál a brit szigetek rengeteg ősi kőkörének egyikén. Hirtelen „sassenach” válik belőle, vagyis idegen – a háborútól és portyázó klánoktól sújtott Skót Felföldön Urunk… 1743. évében. 
Számára ismeretlen erők visszasodorták az időben. Claire olyan intrikák és veszedelmek között találja magát, amelyek az életét veszélyeztetik… és összetörhetik a szívét. Mert találkozik Jamie Fraserrel, egy lovagias ifjú harcossal, és innentől úgy érzi, kettészakítja a hűség és a szenvedély, amely a két teljesen különböző férfihoz köti két egymással összeegyeztethetetlen életben.

Éppen nagyon sokat kellett volna tanulnom, de szeretem halogatni a dolgaim, így elkezdtem ezt a nagyon hosszú olvasmányt. Tetszett, nagyon tetszett. Viszont sok helyen nagyon nem tetszett. Én imádom az időutazást, mit meg nem adnék azért, ha visszamehetnék a 70-es, 80-as évekbe... De az 1700-as évek egyáltalán nem nekem való, és ebben ez a könyv nagyon meggyőzött. Egy fél csillagot azért levonok, mert bár tetszett, de én egy picivel többet vártam. Mindenesetre alig várom, hogy elolvassam a következő részt.
Csillagos értékelés:

3. Sarah J. Maas: Szárnyak és pusztulás udvara
 
 
A festményem hazugság volt. 
Még nem álltam készen.
Feyre visszatért a tavasz udvarába, hogy információkat gyűjtsön Tamlin mesterkedéseiről és a Prythian meghódítására törő Hybern királyáról. Veszélyes kettős játékot játszik, és egyetlen apró hiba végzetesen megpecsételheti nemcsak az ő, de az egész világ sorsát. 
A háború közeledtével pedig el kell döntenie, hogy kiben bízik meg a lenyűgöző, ámde veszedelmes főurak közül, és a legváratlanabb helyeken muszáj szövetségest találnia. 
A Földet vörösre festi a rengeteg kiontott vér, miközben gigászi hadseregek küzdenek valamiért, ami az egész világ pusztulását hozhatja.
Az egyik legjobban vágyott olvasmányom ez volt már 2017 decembere óta. Ezért pedig rohadtul megérte várni. Sarah J. Maas az egyik legtehetségesebb író az egész világon. Oda vagyok azért, amit ő tud, amire képes. Minden egyes sorával lenyűgöz. Olyan mesterien csűri csavarja a szálakat, hogy az valami hihetetlen. Ez a rész sem okozott csalódást, és bár a második az én örök kedvencem, ezt is imádtam. Imádom ezt a sorozatot, oda vagyok Rhysért, és Velarisért. Én tényleg nem értem azokat, akik ezt a sorozatot nem szeretik. Minden egyes sora csodálatos!
Csillagos értékelés:

4. Paulo Coelho: Hippi
 

Aki ​igazán meg akarja ismerni önmagát, annak először a világot kell megismernie
Paulo, a lázadó brazil ifjú Amszterdamban összefut Karlával, a holland lánnyal, aki őt szemeli ki arra, hogy közösen Nepálba utazzanak. 
Manapság, amikor minden arról szól, hogy fogyasztói igényeinket kielégítsük, talán nehéz elképzelni, hogy valaha fiatalok egy csoportja szembeszállt az anyagi javakat halmozó szülőkkel, és a régi normáktól elhatárolódva felépítette saját kis világát. Többen indultak el egy kemény, fapados buszon Ázsia ismeretlen tájaira. Kalandos útjuk során nemcsak a veszélyekkel, hanem az előítéletekkel is szembe kellett nézniük. Hiszen mindenki drogmámorban fetrengő léhűtőket látott bennük. 
Paulo Coelho regényéből – mely a szerző élményekben gazdag élettörténetéből is jócskán merít – megtudhatjuk, hogy itt saját utat kereső fiatalokról volt szó, akik alapjaiban szerették volna megrengetni a világot, hogy visszatalálhassanak az ősi filozófiákhoz.
 
Már nagyon régóta szerettem volna olvasni az írótól, ezt pedig az egyik barátnőm ajánlotta, majd pedig kölcsön is adta. Tetszett a könyv, nagyon sok gondolatával tudtam azonosulni. Biztosan szeretnék még olvasni az írótól.
Csillagos értékelés:

┄┄┄┄┄┄┄┄┄  

Ezt a négy darab könyvet sikerült elolvasnom. Ez először elég kevésnek tűnik, de Az idegen és az ACOWAR felér vagy öt könyvvel, így szerintem ez elég korrekt. A hónap könyve mindenképp az ACOWAR volt. 
Ezt a bejegyzést is végre időben elkészítettem, és már csak az átolvasás volt hátra, mikor belázasodtam, és három napra teljesen kivontam magam a forgalomból. Szóval vigyázzatok magatokra, mert sok a beteg! Mindenkinek jó februárt kívánok! xxx

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Popular Posts