Februári olvasmányaim

WALLPAPER GRATIS super carino per il tuo telefono adorato! (•◡•) Tante altre idee cool per le mamme sul sito ❤ mammabanana.com ❤
Sziasztok! :) Annyira hihetetlen, hogy ilyen gyorsan telik az idő, és már két hónap is eltelt az újévből.  A hónapban egész keveset voltam iskolában, de valahogy a gimi alatt a februárjaim eddig mindig ilyenek voltak. A hónap elején beteg lettem, de olyan beteg, amilyen még sosem. Konkrétan két napon át harminckilenc fokos lázzal, alig tudtam bármit is magammal kezdeni. Viszont egy hétig itthon voltam, ami alatt hatalmas Castle rajongó lettem, és már a harmadik évadnál tartok. A hónap közepe felé megint elég sok ember kiborított, de a hónap végére megint minden szuper lett. Volt egy rohadt király buli, amin nagyon jól szórakoztunk a barátaimmal. Megnéztem egy csomó filmet, és elég sokat is olvastam. Ez mellett, még rajzoltam is, és írtam is (bár ezt főleg csak úgy magamnak). Aztán a hónapban megalakult egy másik blogom, aminek a tematikája még számomra is rejtély. Szóval összességben imádtam ezt a hónapot, iszonyat hálás vagyok az embereknek, akik most körül vesznek engem, és tényleg mindenért. Ezután a kis bevezető után pedig térjünk is át a lényegre, hogy mit is olvastam ebben a király hónapban.

1. Sarah J. Maas : A hajnal tornya

Egy csodálatos birodalom.
Egy kétségbeesett küldetés.
Egy ősi titok.
Chaol Westfall és Nesryn Faliq azért érkezett Antica tündöklő városába, hogy szövetséget kössön a déli kontinens kagánjával, akinek hatalmas serege jelenti Erilea utolsó reménysugarát. De nem ez az egyetlen oka, hogy Anticába utaztak: gyógyírt keresnek Chaol Résvárban szerzett sebeire a legendás Torre Cesmében.
A gyerekként iszonyatos borzalmakat átélő Yrene Towers a legkevésbé sem kíván az ifjú adarlani nemesen segíteni, meggyógyítani meg aztán főleg nem akarja. Csakhogy esküt tett, miszerint segíti az elesetteket – és tartja is a szavát. Azonban Lord Westfallt sötétség kíséri, és Yrene hamarosan rádöbben, hogy a fiú múltja mindkettejüket magával ragadhatja.
A távoli hegyekben harcosok lenyűgöző rukokon szárnyalnak, és az árnyak mélyén régóta várt válaszok lapulnak. Olyan tudás, ami a túlélést jelentheti a világ számára – vagy a végső pusztulást.
Annyira nem akartam elolvasni ezt a könyvet.
Én azt szeretem, ha a főszereplőről olvashatok, és nem a többi 'mellékszereplőről', de itt nincsenek mellékszereplők. Tisztára nyűgnek láttam, hogy nekem ezt el kell olvasnom. Istenem, de idióta voltam. Ha Sarah J. Maas nem írt volna könyveket, akkor a világ lemaradt volna valami igazán csodálatosról. Hogyan is sejthettem, hogy az, amit ő ír nem lehet jó? Szerintem még egy egyszerű receptet is olyan kidolgozottan írna le, hogy azt sem bírná senki letenni. A hajnal tornyát pedig én egyszerűen nem tudtam letenni. Az, hogy imádtam, annyira kevés arra, hogy elmondjam mit is jelent számomra ez a könyv, sorozat. Olyannyira részletes, és kidolgozott, hogy ezzel minden egyes sornál lenyűgözött. Egy percre sem volt unalmas a történet, pedig nem egy rövid olvasmányról van szó. Ez a nő olyan hihetetlenül csűri, csavarja a szálakat, hogy szinte csak kapkodom a fejem. Iszonyú szórakoztató, és nagyon sokat nevettem rajta. Azért párszor kiborított, mikor a szereplők tudatlanok voltak, én pedig már tudtam, hogy mi is történt az előző könyvben. Tényleg fogalmam sincs, hogy fogom kibírni a következő részig, mert nekem az úgy kéne, kb. most, azonnal.
Csillagos értékelés: 

2. Anna L. Green: Arcátlan csábító
 
Minden ​történetnek több oldala van, ahogy minden embernek több arca
Olivia Clark évek óta behajtóként éli mindennapjait. Tartozások behajtása az élete, ami olykor magánnyomozással jár. Szereti a munkáját, de idővel kezd belefásulni, míg egy napon a barátnője a segítségét nem kéri. Valaki titokzatos módon visszaél a férje személyazonosságával. Olivia elszánt kutatásai egy rejtélyes férfihoz vezetnek, aki nagylelkűen felajánlja a segítségét.
Thomas, Carl vagy Niko? A valódi nevét senki nem ismeri, egy vérbeli kaméleon. Nem más ő, mint egy hivatásos csaló, aki a „munkája” során különböző személyiségeket vesz fel, mindig más-más figura bőrébe bújva. Igazi átváltozóművész, de az örökös szerepjátéknak köszönhetően már ő maga sem biztos abban, hogy ki is ő valójában.
A szálak egymásba futnak, a titkokról lehull a lepel, Olivia és Niko pedig zűrös csalási ügyek kellős közepén találják magukat.
De hogy ki melyik oldalon áll, abban már egyikőjük sem lehet biztos.

Olvastam az írónőtől már egy másik könyvet, de sajnos az egyáltalán nem nyűgözött le. Ez a könyv viszont annyiszor szembe jött velem a moly-on, hogy muszáj volt vetnem rá egy pillantást. Nagyon kíváncsivá tett, de még mindig megvoltak a kétségeim. Végül a százalék arány meggyőzött, és el olvastam, de egyáltalán nem kellett volna. Annyira nem ezt vártam, annyira csalódtam. Mérhetetlenül idegesített a főszereplő hölgyemény, és csak azért olvastam végig, hogy megtudjam mi lesz a vége, így még jobban csalódtam, mikor észre vettem, hogy ez amúgy egy sorozat. Volt pár vicces, érdekes jelenet benne, de ennyi. Sajnos úgy érzem, hogy az írónő stílusát nem nekem találták ki.
Csillagos értékelés: 


3. Diana Gabaldon: Szitakötő borostyánban
 
Claire Randall húsz éven keresztül megőrizte a titkait. De most felnőtt lányával együtt visszatér Skócia fenséges, ködfátyolba burkolózó hegyei közé. Claire itt szeretné elmondani a lányának az igazságot egy fontos dologgal kapcsolatban, amely éppen olyan megdöbbentő, mint ami mögötte van: az ősöreg kőkör rejtélye; az idő korlátain átívelő szerelem; és James Fraser, a skót harcos, akinek lovagiassága egykor ott tartotta Claire-t a férfi évszázadának veszedelmei között, a saját korába való visszatérés helyett.
Ez a nő, igazán ért ahhoz, hogyan tegye tönkre az embereket. Izgultam, örültem, szomorkodtam és együtt mérgelődtem a szereplőkkel. Minden érzelmi skálát kiüt, és csak úgy lenyűgöz. Az első rész is jó volt, de ott még hiányzott valami, itt azonban minden meg volt. Imádom, hogy nevethetek rajta, hogy romantikus, és hogy nem lehet letenni. Nem tudok mit mondani, én is Outlander rajongó lettem.
Csillagos értékelés: 


4. Mikszáth Kálmán: Különös házasság
 

A ​regény témáját egy reformkori szájhagyomány adta; a dúsgazdag Buttler János és a katolikus paptól megejtett Dőry Mária kényszerházasságának különös története az aulikus és klerikálius erők ellen küzdő hajdani szabadelvű nemesség között terjedt szájról szájra, egy hosszan húzódó, 19. század elején zajló botrányos válóper kiszivárgott adatai alapján. A klérus rögtön a regény megjelenésekor igyekezett néhány ténybeli eltérés alapján hitelt vesztetté tenni a regény vádló művészi igazságát.
Mikszáth két erő küzdelmét ábrázolta regényében: a nagyurak és nagypapok világa áll az egyik oldalon, s a szálak elvezetnek elzárt papi szemináriumokba, a császári udvarba, a pápai kúriára is. A másik oldalon Buttler János mellett felsorakoznak a Bernáthok, Fáyhoz hasonló kuruckodó magyar kisurak, a korai polgárságnak olyan különcködő típusai, mint az öreg Horváth; néma társként pedig szeretetével és rokonszenvével ott áll – Tóth uram, a röszkei kocsmáros és Vidonka, a népi ezermester személyében – maga a nép is. Ők már a jövő ígéretét, 1848 egykor majd fellobbanó tüzét hordják magukban.

Szívem szerint elégetném.
Tökre örültem, hogy végre megint regény a kötelező olvasmány, erre fő megkaptuk ezt. Még az elején azt gondoltam, hogy hűha ez tök jó lesz, aztán meg hirtelen azt sem tudtam, hogy mit olvasok. Nem értettem. Néha olyan értelmetlen dolgokat emlegetett fel az író, hogy mire újra értettem mit olvasok, akkor se kötött le. Azt pedig, hogy mennyire idegesítettek a karakterek, majd az olvasónaplómba fogom kifejteni, hadd fárassza csak magát azzal a magyartanárom, ha már ilyen baromságokra kötelezik a gyerekeket, mint a kötelező olvasmány.
Csillagos értékelés: 

5. Rick Sky: Freddie Mercury élete
 
1991 novemberében a világ megrendüléssel hallotta, hogy a földkerekség legimádottabb és legszínesebb egyéniségű sztárja AIDS-ben meghalt. Freddie Mercury egyedülálló zeneisége és rendkívüli előadásmódja a Queen együttest éveken át a slágerlisták élén tartotta. Eddig nem közölt fényképek, valamint a barátokkal, kollégákkal készített interjúkkal fűszerezett könyv elmeséli, hogyan lett a szégyenlős, Zanzibár szigetéről származó képzőművész hallgatóból a popzene extrovertált királya, hogyan teremtett a Live Aid-koncert és a Bohém rapszódia zenei legendát. A könyv elmondja a hírhedt bulikról szóló pletykák mögött megbúvó igazságot. Mesél élete két legfontosabb nőjéről, és arról, hogy miért vonakodott elismerni biszexualitását, annak ellenére, hogy halála előtt öt éven át AIDS-fertőzött volt.

Ha valaminek Freddie Mercuryhoz köze van, az számomra csak jó lehet. Most is így volt. Érdekes, volt, és akadtak benne még számomra is újdonságok. A Bohém rapszódia könyv azonban sokkal jobb volt. Itt eléggé idegesített, hogy az író csomószor elismételte ugyanazt. Nem is volt annyira kidolgozott, mert sok eseményen csak úgy átsuhant. A képeket viszont imádtam, és legszívesebben elloptam volna ezt a könyvtári könyvet.
Csillagos értékelés: 


6. Carrie Cooper: Bábok tánca
 
Eltűnt ​szerelme utáni nyomozásának köszönhetően Lili Green ismét belekeveredik egy olyan ügybe, amiből sehogyan sem találja a kiutat. Lili Gérard Laconte, a nagy hatalmú, francia üzletember villájában ragad, és bár a férfi tökéletes házigazdaként viselkedik, a helyszín különleges, szabadelvű, mégis elzárt világa teljesen felbolydítja a lány lelki békéjét: a francia felső tízezer mérhetetlen luxusa veszi körül, a vendégek kötetlenül élvezhetik a testi-lelki örömöket, miközben gondosan elrejtett kamerák figyelik őket. Ebben az irreális valóságban minden egészen más megvilágításba kerül, még Lili igaznak vélt szerelme is. Vagy talán éppen az igazságot tárja fel?
Lili nem is sejti, milyen játék részesévé válik, ám a színpad készen áll, a bábok pedig elkezdik táncukat…

Imádtam, oda voltam érte, és nem bírtam letenni. Pár óra alatt kiolvastam, aztán pedig a fantasztikus könyv élmény helyét átvette az üresség. Annyira sajnálom, hogy vége. Én még nagyon hosszú ideig olvasnék egy ilyen tehetséges írónő tollából. A történet vége szerintem zseniális lett, őszintén olyan amilyenre számítottam is. Imádom a szereplőket, hogy ennyire szórakoztató, izgalmas és, hogy rengeteget tudok rajta nevetni. Nem akarom elengedni ezt a sorozatot.
Csillagos értékelés: 


┄┄┄┄┄┄┄┄┄  

Ezt a hat könyvet sikerült elolvasnom a hónapban, ami közül a legnagyobb kedvencem a Bábok tánca.
Imádtam ezt a hónapot, remélem nektek is hasonlóan jól telt! xxx

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Popular Posts