Novemberi olvasmányaim 2019

Image result for hello december tumblr
Évekkel ezelőtt azért kezdtem blogolásba, mert elolvastam egy fantasztikus könyvet és nem volt senki, akivel megbeszélhettem volna. Ez pedig novemberben a Közel a horizonthoz kapcsán újra megesett. Sajnos, nincsenek olyan barátaim, akikkel megállás nélkül beszélhetnék könyvekről, pedig annyira jó lenne. 
Hosszú-hosszú idő telt el azóta, hogy utoljára megnyitottam a bloggert és neki álltam egy bejegyzésnek. Az utóbbi hónapokban semmi kedvem nem volt a könyves blog vezetéséhez, és már csak tehernek éreztem az egészet. Október óta viszont rengeteget gondolkodtam azon, hogy újra folytatnám. Hiányzott a tartalom gyártás, hogy nekem is legyen egy kis összegzésem az adott hónapról, és a könyveimről. Nem követik sokan blogomat, sőt én is már csak egy-két blogot olvasok, de valahogy most még is rájöttem, hogy nekem bizony hiányzik.
Az elmúlt hónapok során olvastam pár igazán fantasztikus könyvet és hiányzik, hogy megosszam a gondolataimat valakivel, még ha csak magammal is egy blog formájában. Így az a tervem, hogy ha nem is olyan sűrűn, vagy nem is rendszeres jelleggel, - vagy az is lehet, hogy az egészből semmi nem lesz - folytatom a blog írást.


November nagy részében az Outlander ötödik részét olvastam, rajzoltam és jó sok sorozatot néztem. A hónapban volt a szalagavatóm, ami korántsem volt egy olyan varázslatos esemény, de a ruhám szép volt és legalább ez is lement. Őszintén szólva nem sok mindenre emlékszem a hónapból, voltak jó délutánjaim a barátaimmal, de szerintem semmi különös nem történt. Mindenesetre még mindig nem tudom hogyan tovább a jövővel kapcsolatban, de valahogy ez sem zavar sűrűn. A lényeg, hogy a könyv szereplők problémái sokkal jobban foglalkoztatnak, mint a sajátoméi.

1.Diana Gabaldon: Outlander 5.

Gabaldon megint megcsinálta. Zseniális ez a nő, és nincsenek rá szavak, hogy mennyire szeretem ezt a sorozatot. Számomra minden egyes résszel tud valami újat adni, és egyszerűen sose lesz elég belőle. Az is érdekes, hogy utálom a biológiát, nagyon távol áll tőlem az egész orvostudomány, de itt még ez is olyan érdekesen van leírva, hogy egyszerűen nem bírom letenni. Minden egyes rész megvesz kilóra, és bár még mindig nem tudom elképzelni, hogy Claire és Jamie megöregedtek, nagyon szeretném már olvasni a következő részt.
Csillagos értékelés: 


2. Marilyn Miller: A vezér
 
Sajnos nem. Untam, röhejesnek találtam és hiányzott belőle mindaz, amit elvártam tőle. Lehet, hogy az én hibám mert azt hittem, hogy keményebb, akciódúsabb könyv lesz, de így csak egy erotikus volt klisés párral. Az utolsó fejezet viszont nagyon tetszett, de sajnos a többi részére ez nem mondható el. Az sem igazán tetszett, hogy sok olyan jelenet volt, ami más könyvekre emlékeztetett, de egy jóval gyengébb verzióban. Mindenesetre lehet, hogy tényleg velem van a baj, mert a Moly-os százalék arány nagyon magas.
Csillagos értékelés: 


3. Vi Keeland: A megbízó
Számomra a Vi Keeland könyvek a legjobbak egy jó kis kikapcsolódásra. Nagyon szerettem ezt a regényt. Már az elején tudtam, hogy nagyon fog tetszeni, és szerencsére ez végig így maradt. Már elég jól ismerem az írónő könyv mechanizmusát így pontosan azt kaptam, amire vártam. Sokat nevettem rajta, szerettem, így nem is tudok egyebet mondani.
Csillagos értékelés: 


4. Vi Keeland: Csak szex
Valószínűleg nem jó egymás után két könyvet is olvasni az írónőtől, és talán azt is hozzá kell tennem, hogy ez most nagyon nem jött be nekem. A megbízó sokkal jobban tetszett, és bár ebben is akadtak jó jelenetek, azért elég laposra sikerült. Kicsit más volt, mint az írónő többi könyve, de valójában ugyanaz a mechanizmus, mellé pedig nagyon kiszámítható is. Mindenesetre ettől még nem volt rossz könyv, csak így egymás után a kettő nem volt olyannyira élvezhető.
Csillagos értékelés: 


5. Jessica Koch: Közel a horizonthoz
Az új kedvenc könyvemről ide kattintva olvashattok.

6. Márai Sándor: A gyertyák csonkig égnek
Nagyon sokan ajánlották, mivel pedig a Közel a horizonthoz után képtelen voltam új olvasmányt találni elolvastam ezt. Nagyon tetszett Márai stílusa, bár be kell vallanom, hogy sajnos néhol untam a könyvet. Nagyon sokszor elkalandoztam, de még mindig a Közel a horizonthoz hatása alatt voltam. Kellett egy kis idő mire sikerült rendeznem a gondolataim ama könyv után, és azt kell, hogy mondanom nagyon tetszett. Különleges egy történet, mellette pedig klasszikus is. Azt kell, hogy mondjam jó választás volt, és bár hirtelen lett vége, megkaptam mindent, amire vágytam. Az egy csillagot pedig azért vonom le, mert volt benne valami, amitől nehéz volt belerázódnom.
Csillagos értékelés: 

┄┄┄┄┄┄┄┄┄  

Eme hat könyvet sikerült elolvasnom a hónapban, amik közül muszáj kitérnem egy kis történet mesélésre. Négy követ egy hét alatt olvastam el. Egy csütörtöki napon kezdtem bele a Közel a horizonthoz-ba, ami fantasztikus olvasmány volt. Másnapra elolvastam, sírtam rajta és még napokig a kezembe vettem. Nem is kérdés, hogy mi volt a hónap olvasmánya. Egyszerűen képtelen voltam túllépni rajta, és még most is elég nehézkes. Nem találtam semmit, ami méltó lenne hozzá, mert egyáltalán nem voltam kíváncsi egy olyan történetre, ami nem ad semmit. Ezért volt Márai jó választás. 

Szeretnék mindenkinek csodálatos decembert kívánni, olvassatok sokat! xxx

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Popular Posts