Áprilisi olvasmányaim

flowers, hello, and hey kép
Sziasztok! Nem tudom ti, hogy vagytok vele, de nekem ez az április nagyon hamar eltelt. Ebben a hónapban volt minden: thriller, romantikus, másik bolygó, új kedvencek és még áprilisi hó is, aminek annyira azért én nem örültem. De tényleg sikerült pár nagyon jó könyvet elolvasnom :).

1. Mats Strandberg, Sara B. Elfgren: Kör
Boszorkányok ​pedig vannak
Engelsfors apró, festői kis város Svédországban. Az itteni középiskola elsősei között van hat lány, akik különböznek a többiektől. Semmi közös nincs bennük, csupán az, hogy mindegyikükben természetfeletti erő lakozik. 

Épp hogy elkezdődött a tanév, amikor egy halott fiút találnak az iskola egyik mosdójában. Mindenki öngyilkosságra gyanakszik, kivéve a hat lányt. Egyedül ők sejtik az igazságot. Egyik éjjel, amikor a hold kísérteties vörös színre festi az eget, a lányok találkoznak a parkban. Maguk sem értik, mi vezette őket oda, csak azt tudják, szükségük van egymásra. Boszorkányok lettek. Egy ősi prófécia szerint kiválasztottak. 

A rejtélyes gyilkosság óta a gimiben már élet vagy halál a tét. És a lányoknak még sok mindent meg kell tanulniuk saját erejükről is. Pedig fogytán az idő, mert valami vadászik rájuk, és ha nem találják meg, nem pusztítják el az ismeretlent, akkor ők halnak meg… 
Nagyon régóta szerettem volna elolvasni már. Nagyon tetszett a történet, a felvezetés és a főszereplők is. Nagyon érdekes számomra, hogy nem egy lány történetét követhetjük, hanem hat lányét és egy történet fonódik köréjük. Különböző szemszögekből váltakozva olvashatjuk. Nagyon érdekes volt és nagyon furcsa dolgokat tartalmazott, amikre én még szeretnék választ kapni. Nagyon sajnáltam, hogy Linnéa szemszögében egyáltalán nem volt semmi írva, míg a többi lányéból mindig volt. A történet szerintem magába nagyon jó, van egy egész hátborzongató hangulata, de azért annyira nagyon nem voltam oda érte, elég sokáig is olvastam.
Egyenlőre még nem tudom, hogy szeretném folytatni-e a sorozatot, mindenesetre azért kíváncsi vagyok rá.
Értékelésem: 5/4

2. Mary E. Pearson: Az árulás szépsége
Az egyik kedvenc sorozatom, ahogy megkaptam még A kört is félbe hagytam, egyszerűen muszáj volt rögtön elolvasnom.
Az értékelésemet pedig itt találjátok: http://kkonyvei.blogspot.sk/2017/04/mary-e-pearson-az-arulas-szepsege.html

3. Stephanie Perkins: Anna és a francia csók

4. Melissa Landers: Elidegenítve
Két ​évvel ezelőtt derült fény egy másik bolygó létezésére, melyen az emberekhez hasonló lények élnek, a l'eihrek. Bár kinézetükben szinte azonosak az emberi fajjal, de technológiájukban, felfogásukban, és az élethez való hozzáállásukban teljesen különböznek. Egy jóval fejlettebb fajt képviselnek, és céljuk a Földön élő emberekkel való barátságos kapcsolat kiépítése. 

Cara, a 17 éves diáklány az egyik legkiválóbb tanulója a midtowni középiskolának. Egy nap az igazgató hívatja az irodájába, és fontos hírt közöl vele: a l'eihrek őt választották ki arra, hogy egyik cserediákjukat vendégül lássa otthonában egy teljes évre. 

Carának egy éve van rá, hogy megismerje Aelyxet. Ám az emberek kétkedve fogadják a más bolygóról érkező idegeneket. Cara barátai is egyre bizalmatlanabbak Aelyxszel szemben. És ahogy az emberek és a l'eihrek kapcsolata egyre inkább kezd meginogni, úgy fűzik egyre szorosabb szálak a lányt Aelyxhez. Lehetséges, hogy a két nép közötti összecsapás elkerülhetetlen lesz? Vajon milyen szerep jut Carának és Aelyxnek ebben a kiélezett helyzetben? Elég erős a szerelmük, hogy átvészeljék a megpróbáltatásokat, vagy örökre el kell engedniük egymást?

Egy romantikus történet egy emberi lányról és egy másik bolygóról érkezett fiúról. Magába őszintén tetszett a könyv, és így belegondolva tényleg nem volt benne semmi negatívum, de egyszerűen ebben sem érkeztem a nagy átütést. Vicces volt, tényleg aranyos, de azért voltak dolgok, amik abszurdak voltak. A szereplőkkel sem volt semmi bajom, könnyed olvasmány volt.
Szintén kíváncsi vagyok a folytatásra, de nem tudom, hogy mikor fogom elolvasni.
Értékelésem: 5/4

5. Sara Raasch: Hó, mint hamu
Megtört ​szívű lány
Ádáz harcos
Leendő hős
Vajon Meira képes megmenteni azt a világot, amit soha nem ismert igazán?
TIZENHAT ÉVE annak, hogy a Tél Királyságát megszállta az ellenség; lakóit rabigába hajtották. Varázslat és uralkodó nélkül maradtak. A télieknek nem maradt más reményük a szabadságra, mint a nyolc túlélő, akiknek valahogyan sikerült elmenekülniük, és akik a lehetőségre várnak, hogy visszacsempészhessék a Tél varázslatát, és újjáépítsék a birodalmat.
Meira nagyon kicsi volt, amikor Tél vereséget szenvedett és ő elvesztette a szüleit. Menekültként élt, a téliek tábornoka, Sir lett a gyámja, ő pedig harcosnak nevelte. Meira szerelme legjobb barátja, a leendő király, Mather; a fiatal lány pedig mindent megtenne azért, hogy Tél birodalmának hatalma helyreálljon. Így hát, amikor a kémek felfedezik, hol őrzik azt az ősi medaliont, amelynek segítségével visszakaphatnák a varázserejüket, Meira elhatározza, hogy maga indul a keresésére. Magas tornyokra mászik, ellenséges katonákkal harcol; valóra vált régi álma. Ám a küldetés nem a tervek szerint alakul, és Meira hamarosan gonosz varázslat, veszélyes politika, fortélyos üzelmek világában találja magát… és végül rádöbben, hogy sorsa felett nem ő rendelkezik… és ez mindig is így volt.
Na igen ez egy igazán jó regény volt. Imádtam olvasni, baromi érdekes volt és nagyon jó volt az alapötlet.
Már a könyv első oldala az író ajánlásával megfogott és onnan tudtam, hogy ez csak egy jó könyv lehet.
Az évszak királyságok szerintem baromi jó ötletek. Szerelem is van benne, de nem túlcsorduló nyálas módon. Van egy erős főhőnőnk és egy nagyon jó írói stílusunk. Ott van benne az a meghatottság, amit akkor éreztem, mikor a munkatáboros részeket olvastam. Tényleg minden meg van benne, ami egy igazán jó sorozathoz kell.
A végét én őszintén megmondva tudtam, annyira biztos voltam benne, hogy ez így lesz. De még így is nagyon tetszett és egyszerűen a folytatást akarom most azonnal.
Sajnos időhiány miatt nagyon lassan tudtam vele haladni, valamint az, hogy Meira ennyit rimánkodott, hogy most Télországot mentse meg vagy magát az kicsit már sok volt. Én csak azt éreztem, hogy folyamatosan ismétli önmagát. Ez az egyetlen negatívum a könyvben.
Értékelésem: 5/5 nagyon várom a folytatást :)

6. Michelle Hodkin: Mara Dyer 1-2
A sorozat mindkét részét e hónapban olvastam, a bejegyzéseket pedig itt olvashatjátok:
1: http://kkonyvei.blogspot.sk/2017/04/michelle-hodkin-mara-dyer-eszmelese.html
2: http://kkonyvei.blogspot.sk/2017/04/michelle-hodkin-mara-dyer-valtozasa.html

7. Katja Millay: Nyugalom tengere
A ​két és fél évvel ezelőtti, kimondhatatlan tragédia óta Nastya Kashnikov csupán az árnyéka régi önmagának. Másik városba költözik, elhatározva, hogy titokban tartja sötét múltját, és senkit sem enged közel magához. Terve azonban kudarcot vall, amikor azon kapja magát, hogy megmagyarázhatatlanul vonzza az egyetlen személy, aki ugyanolyan elszigetelt, mint ő maga: Josh Bennett.
Josh története nem titok. Minden szerettét elveszítette, így tizenhét éves korára senkije sem maradt. Akinek a neve egyet jelent a halállal, azt mindenki igyekszik elkerülni. Nastya kivételével, akit nem riaszt el a fiú, sőt, előbb-utóbb élete minden területére bebocsátást nyer. Ám miközben a kettőjük közti tagadhatatlan vonzalom egyre erősödik, Joshban felmerül a kérdés, vajon megtudja-e valaha is Nastya titkát – és hogy egyáltalán meg akarja-e tudni.
Erről is tudtam, hogy nagyon tetszeni fog. Először nagyon féltem, hogy depis lesz, de aztán valahogy sikerült megszoknom az egész könyv hangulatát. Bevallom először nagyon lassan indult be és igazán csak a úgy a könyv negyedétől kezdtem el nagyon élvezni, de onnan már nagyon. Meg kellett szoknom, hogy Nastya hogy viselkedik, mit csinál vagy mit sem. Nagyon megszerettem a könyv szereplőit, Josh és Drew nagyon jó fejek voltak. Nagyon komoly témák voltak a könyvben és nagyon sok szomorúság, még is annyira jó volt. Meghasadt a szívem, de még is imádtam olvasni.
Egyetlen negatívum volt  Josh és Nastyánál a tehetetlenségük volt, jó párszor már lettem ideges, hogy milyen kis szerencsétlenek.
Értékelésem:5/4,5

Remélem mindenki nagyon jókat olvasott áprilisban és, hogy nagyon jó telt mindenkinek. Én már nagyon vártam a májust, szóval nagyon örülök, hogy itt van :)

Ti miket olvastatok a hónapban?

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Popular Posts