Blogprojekt #2- Híres írók 1. nap


*Lilitől*

Sziasztok:) Újra elérkezett az e hónapi blogprojekt. Ez a második alkalom, hogy kis csapatunk újra megegyezett egy közös témában, amire fogjuk építeni három napos bejegyzéseink.
Amikor kiválasztottuk a témát, akkor én először hatalmas dilemmában voltam. A híres írók ötlete iszonyú jó, de elég nehéz is. Rengeteg kedvenc íróm van és nagyon nehéz volt választanom. Nem akartam azokat a kedvenceket, akik már az előző hónap blogprojekt keretein belül megjelentek és a többiek is csupa  híres író közül válogattak, akik az én kedvenceim is. Szóval nehezen, de sikerült választanom. 

Veronica Roth összes magyarul megjelent könyvét olvastam és A beavatott miatt úgy éreztem, hogy teljesen megérdemelné, hogy róla szóljanak most az én posztjaim. 

Rövid életrajz: 

1988. augusztus 19-én született (már ez miatt a dátum miatt is érzem, hogy jól döntöttem) Veronica Anna Roth néven. Barrington-ban nőtt fel. A szülei elváltak, mikor öt éves volt. Három testvére közül ő a legfiatalabb. 
A barringtoni középiskolában végzett, majd pedig Northwestern University kreatív írás szakára iratkozott be. Később itt diplomázott.
2011-ben feleségül ment Nelson Fitch fotóshoz. Férjével ma is Chicagóban élnek.

Pályafutás: 

A beavatot 2011. május 3-án jelent meg a HarperCollins kiadónál. Hamarosan hatalmas sikereket ért el, és a New York Times Best Seller listáján is rajta volt. Még több infrmáció a holnapi bejegyzésben...
Képtalálat a következőre: „veronica roth”A sorozat folytatása: a Lázadó 2012 május 1-jén jelent meg külföldön. Szintén hatalmas siker volt és ez a rész is helyet foglalt a New York Times Best Seller listáján.
2012 még több jót tartogatott az írónő életében, mert a Summet Enteratinment megvásárolta A beavatott filmes jogait. A filmet 2013-ban kezdték forgatni, majd pedig 2014 márciusában mutatták be.
A sorozat utolsó kötete, A hűséges 2013-ban jelent meg angolul. 
A filmek folytatása is készülőben volt, meg is volt erősítve, hogy lesz második rész is.
A második rész megjelenése után azonban a készítők úgy döntöttek, hogy a harmadik részt két részre bontják. A hűséges első része 2016 márciusban került bemutatásra, a második rész pedig nem készült el. 
Miután Roth bejezte a trilógiát nem tudott elszakadni a világától, ezért még írt mellé 3 kiegészítő történetet. Ezek közül A Négyes kötet jelent meg magyarul, ami négy Négyes novellát tartalmaz. Még van egy tizennégy oldalas Free Four novella és a Sebek behegednek, ami a Hűséges után játszódik, bár én inkább marketing fogásnak tartom, mert Az Árnyak és jelek mellé küldték az előrendelőknek (akit érdekel itt elolvashatja a könyvről és a novelláról a véleményem).
Veronica Roth 2016-ban tért vissza egy új sorozattal, ami januárban jelent meg. Ez pedig a már feljebb is említett Az Árnyak és jelek sorozat első kötete. 

Nagyon tehetséges írónak tartom őt, mert hihetetlenül jók a könyvei és nagyon jól ír. Elég egyértelmű, hogy melyik könyvével ismertem meg, hisz még is csak egy egy sorozatos írónőről volt szó akkor még, de a teljes beavatott világot rögtön megszerettem. Minden részlet, minden cselekmény és az összes szál kialakítását fantasztikusan megoldotta.
Én tudom, hogy sokan haragszanak rá a Hűséges vége miatt, de hát skacok Veronica Roth megteremtette nekünk Négyest!!! Szerintem már ezért is elismerésre méltó :D
Szóval Veronica Roth A beavatott-tal nálam teljes mértékben bizonyított. Az Árnyak és jelek már nem lett ekkora kedvenc, de ettől még nem csalódtam az írónőben és nagyon kíváncsi vagyok további munkásságára.



Végezetül, pedig pár vicces mém róla: 







Már említettem, hogy mindenki remek írókat/írónőket választott, akik nekem is egytől egyig a kedvenceim úgy, hogy ne felejtsetek el benézni a többiekhez is: 



Ennyi is lett volna ez a mai bejegyzés, holnap új poszttal jövök, de még mindig az írónővel kapcsolatban :)


(képek forrása: Pinterest, Google)


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Popular Posts