Blogprojekt #2- Híres írók első könyve 2.nap


Sziasztok! :)
A tegnapi bejegyzésben már ismertettem az e havi blogprojekt témáját. A mai napon is a tegnapi témát folytatjuk, még pedig az egyik kedvenc írónőm első könyvével. 

2014 augusztusában láttam először A beavatott filmet. Akkor ott a film 'beütött' és egyszerűen muszáj volt utána néznem, hogy mikor jön folytatás és, hogy milyen is a film alapjául szolgáló könyv. Eredetileg nem akartam elolvasni a könyveket, de aztán megtudtam, hogy fog véget érni a trilógia, és akkor úgy éreztem, hogy muszáj elolvasnom. Egy hétvége alatt kivégeztem a sorozatot. A beavatott sorozat volt az én legelső kedvenc könyvsorozatom. Imádtam olvasni és ezek voltak az első könyvek amik meghatottak és igazán tropára vágták az idegeim. A beavatott könyvsorozat 2010-ben kezdődött.

A beavatott Veronica Roth legelső könyve volt, az utolsó egyetemi évének téli szünetében írta meg az első részt. 2011-ben a könyv megjelent. A filmes jogait, pedig már azelőtt megvásárolták, hogy Veronica lediplomázott volna. 


EGYETLEN DÖNTÉS 
alapján megtudhatod, kik az igazi barátaid 
EGYETLEN DÖNTÉS 
meghatározhatja az értékrendedet 
EGYETLEN DÖNTÉS 
örökre megmutathatja, kihez és mihez vagy hűséges 
EGYETLEN DÖNTÉS, AMELYTŐL MEGVÁLTOZOL

Beatrice Prior az antiutópisztikus Chicagóban él: az itteni társadalom öt csoportra tagolódik, melyek mindegyike egy-egy erény kiművelését írja elő tagjai számára. Ők az Őszinték, az Önfeláldozók, a Bátrak, a Barátságosak és a Műveltek. Az év egy bizonyos napján a mindenkori tizenhat éveseknek el kell dönteniük, melyik csoporthoz kívánnak tartozni. Ennek kell szentelniük életük hátralevő részét. Beatrice ingadozik aközött, hogy a családjával maradjon-e, vagy végre önmagává váljon. Ez a két lehetőség kizárja egymást. Végül olyan döntést hoz, amely mindenki számára meglepetést jelent – még önmagának is.

Magyar megjelenés: 2012, Ciceró
Oldalszám: 430
Moly: 90%

Veronica Roth teremtett egy világot. Teremtett egy olyan világot, ahol a társadalmat öt csoportra osztják, ezzel háttérbe szorítva az emberek egyéniségét. Nagyon jó a világ felépítése, ahogyan egy új lerombolt Chicagót megalkotott. A történet lényege, hogy mindenkinek egy bizonyos korban el kell végeznie egy tesztet, amely majd bebizonyítja nekik, hogy melyik csoportba tartoznak. A főszereplő Beatrice (Tris) Prior, aki az Ölfeláldozók csoportjába tartozott a családjával. Azonban képtelenség minden embert beskatulyázni, így a társadalomba tartoznak még az Elfajzottak is. Az Elfajzottak nem illenek, egyik csoportba sem, mert az összes csoport jegyei megtalálhatók az ő személyiségükben.
Tris személyisége komplikált és tele van ellentmondásokkal. Végül a bátrak csoportjába kerül, koránt sem egyszerűen. Itt kialakul egy kis élete, új embereket ismer meg, amit nagyon hangulatos olvasni. 

A szereplőket hihetetlenül imádom. Minden karakter, nagyon könnyen megkedvelhető és  mindenki jelentőségteljes szerepeket kapott. Még a negatív karakterek közül is néhányat nagyon tudtam szeretni (itt Erickre gondolok). Maga az alapötlet zseniális, felépített és kidolgozott. Aztán, ami még nagy szerepben mozgatja a könyv cselekményét az a romantikus szál, *dobpergés* NÉGYES. Szóval Négyes. Oké erős fangirl rohamom lesz, ha valahol szóba kerül, de hogy én mennyire elmondhatatlanul imádom őt az egyszerűen túl hosszú. Mikor először ismerhettük meg Négyest, Tris szemszögéből, már az imádni való volt. Aztán pedig tényleg megismertük a személyiségét. Tris és Négyes párosa hihetetlenül aranyos és tipikusan egy olyan pár, akiket örökké eltudnák képzelni együtt. 

Kedvenc idézetek: 

,,Odahajol hozzám, és száját a fülemhez tartva azt mondja: – Jól nézel ki, Tris. 

Meglep, amit mondd, és nagyot dobban a szívem e szavak hallatán. Bárcsak ne így történne, mert annak alapján, ahogyan végigpillant rajtam, úgy tűnik, fogalma sincs róla, mit beszél. Nevetek. 
– Tedd meg nekem azt a szívességet, hogy távol tartod magad a szakadéktól, rendben? 
– Mi sem természetesebb – kacsint rám.''


,,Négyes nekitámaszkodik az ajtókeretnek, és bólint. Csillog a szeme a holdfényben. Végignéz a csoportváltókon, és teketóriázás nélkül kimondja: 

– Én a Szerencsétlent akarom. 
Halk nevetés fut végig a jelenlevőkön. Forróság önti el az arcomat. Nem tudom eldönteni, dühös legyek-e azokra, akik nevetnek rajtam, vagy inkább örüljek a hízelgő ténynek, hogy engem választott ki elsőként.''


,,-Te pedig... gondoskodj róla, hogy ne hagyhassa el egyetlen csoportváltó sem a központot! És arról is, hogy a többiek ne akarjanak megcsókolni!

Veronica Roth zseniális első könyvet írt. Az egész könyv hangulatának van valami gyomorszorító hangulata, amitől egyszerűen muszáj olvasnod és olvasnod. Imádtam azt az érzést, ami az egész könyv alatt meg maradt. Az olvasása után is minden megváltozott, nem csak egy szerű számként gondoltam a 4-re és teljesen meg voltam győződve, hogy a szerencsétlen jót is jelenthet. A beavatott  teljesen lenyűgözött.
Aki még nem olvasta annak, csak ajánlani tudom, mert az egész világa csak úgy beszippant.

Holnap pedig új bejegyzéssel jövök, addig is nézzetek be a többiekhez! :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Popular Posts