Májusi olvasmányaim

june, summer, and awesome kép
Sziasztok :)
Ez a májusi hónap nálam mindenképp hatalmas kedvenc volt, sőt nevezhetném inkább Karib-tenger kalózai hónapnak, mivel 10 év után végre meg is tudhattuk, hogy alakultak Will dolgai és még is csak a kedvenc filmem és hatalmas rajongója vagyok már hat éves korom óta. Baromira vártam már az új részt hatalmas visszaszámlálásban voltam és mikor végre megnéztük huszonnegyedikén egyszerűen teljes volt az életem. Fantasztikus volt, (oké még mindig első három a top, de ez is nagyon erős volt), vicces és egyszerűen Johnny Deppet én nem tudom megunni, nem is akarom. Legszívesebben elmennék rá újra :D. Remélem lesz hatodik rész is, mert egyszerűen még mindig nem elég.
Könyvek terén is ez egy nagyon jó hónap volt, elég sokat olvastam.

1. Kasie West: Szívességből szerelem
Giával az iskolai bál kezdete előtt fél órával szakít a pasija, ezért kétségbeesésében vakmerő lépésre szánja el magát. Arra kér egy vadidegen srácot, játssza el egy estére, hogy járnak. A terv egyszerű: két óra, pár kegyes hazugság a barátnőknek. A baj csak az, hogy Gia nem tudja kiverni a fejéből a helyes ismeretlent. Aztán az élet úgy hozza, hogy viszonozhatja a szívességet … Tényleg egyre fontosabbak lesznek egymásnak, vagy kamu az egész? Alapulhat-e bármi is hazugságon? Mit gondolnak majd a barátnői, ha kiderül az igazság? Tényleg ennyire számít, hogy ki mit gondol?

Valahogy nem álltam túl nagy elvárásokkal a könyvhöz. Sejtettem, hogy egy laza, könnyed hangulatú lett és tényleg az is volt. Amúgy a szereplőkről annyi, hogy Giát körülvevő embereket: a bátyját, szüleit, a barátnőit nagyon nem csíptem és meglehetősen idegesítőek voltak. De nem volt ez rossz könyv, szórakoztató volt és könnyed, de azért a fhuu de jó kategóriától távol áll. Tipikusan olyan volt, hogy a buszon elütötte az időmet :D

2. Maria V. Snyder: Méregtan
Merénylet, ​mágia, megpróbáltatások…
A koporsószerű sötétbe zárva nincs körülöttem az égvilágon semmi, ami elterelhetné figyelmemet az emlékeimről. Megöltem Reyadot. Megérdemelte a halált – ám a törvény szerint a tettemért én is halált érdemlek. Ixiában a gyilkosságért kivégzés jár. S most már csak a hóhér kötelére várok.
Ám ugyanaz a törvény, amely ítélettel sújt, akár meg is mentheti az életemet. Ixia ételkóstolója, akit arra választottak ki, hogy a Parancsnok egészségét a mérgezett ételektől megóvja, immár holtan hever. A törvény pedig kimondja, hogy a soron következő halálbüntetésre ítélt fogolynak – vagyis nekem – fel kell ajánlani a tisztséget.
Nagyon sajnálom, hogy vége lett ennek a könyvnek. Baromira izgalmas, fordulatos és pörgős könyv volt.
Már régebb óta hallottam erről a könyvről, de akkor a könyv címe nem fogott meg és én valami gagyira számítottam, de aztán elolvastam a fullszöveget és az nagyon felkeltette az érdeklődésemet.
Szóval nekem Yelena már az első pillanattól kezdve nagyon szimpatikus volt, az első börtönös jelenettől is nagyon tetszett már a könyv, aztán ahogy találkozik Valekkel és megkapja a munkát egyszerűen baromi jó volt olvasni. A könyvnek már teljesen jól kezdődtek az eseményei.
Maga Yelena karaktere szerintem baromi érdekes, látszik rajta, hogy nagyon erős főhös és igazán akaratos, nagyon jó volt olvasni.
Nagyon sok negatív szál van a történetben, rengetegszer húztam fel magam azon, ami Yelenával történt. Még most is dühös leszek ha eszembe jut.
A könyv romantikus szála egyszerűen fantasztikus és baromira aranyos.
A végéről pedig csak annyit tudok mondani, hogy akarom a folytatást!


3. Becca Fitzpatrick: Tükörjég
Britt Pheiffer felkészült, hogy hátizsákkal hódítsa meg a Teton-hegységet – arra azonban nem készült fel, hogy a gondolataiban még mindig kísértő exbarátja is csatlakozzon hozzá. Mielőtt Britt tisztázhatná magában, mit érez Calvin iránt, egy váratlan hóvihar miatt menedéket kényszerül kérni egy hegyi kunyhóban. A jóképű, segítőkész lakók azonban szökésben vannak. Túszul ejtik és arra kényszerítik Brittet, hogy vezesse le őket a hegyről. Britt tudja, életben kell maradnia, hogy Calvin megtalálja. A helyzetet tovább bonyolítja, amikor Britt rábukkan egy korábban itt elkövetett gyilkosságsorozat vérfagyasztó bizonyítékára – ami őt magát is célponttá változtatja. 
Azonban semmi sem az, aminek látszik, és mindenki titkolózik – még Mason, az egyik emberrabló is. A kedvessége zavarba ejti Brittet. Mason vajon ellenség? Vagy szövetséges?

Én már olvastam az írónőtől a Csitt, csitt sorozatot, aminek az első két része szerintem jó, de a többi már erőltetett. Viszont nagyon kedvet kaptam ehhez a könyvhöz, hisz a műfajai között ott volt, hogy horror és volt hozzá hangulatom.
Először el sem tudtam képzelni, mit várjak ettől a könyvtől, nem értettem mit fog belőle kihozni az írónő, de aztán annyira jól beindult a történet.
Hihetetlenül izgalmas volt, romantikus és hátborzongató.
Alig bírtam letenni, egyetlen délután alatt elolvastam és egyáltalán nem bántam meg.

4. Ransom Riggs: Vándorsólyom kisasszony különleges gyermekei trilógia

Az első részről írtam egy bejegyzést, amit itt elolvashattok: http://kkonyvei.blogspot.sk/2017/05/ransom-riggs-vandorsolyom-kisasszony.html
A többi rész pedig ugyanolyan fantasztikus volt. Nem szeretnék a tartalomba bele menni legyen elég csak annyi, hogy szerettem ezekről a gyerekekről olvasni, együtt szurkolni velük, hogy minden jó legyen.
Az író még mindig egy zseni, imádtam olvasni és a képek végig fantasztikusak és igazán különlegesek voltak. Az biztos, hogy ez egy nagyon jól összeállított zseniális könyv.

5. Coleen Hoover, Tarryn Fisher: Soha, de soha
Soha ne hagyd abba! Soha ne felejts! 

Jó barátok voltak, amióta csak megtanultak járni. 
Ma délelőtt óta vadidegenek. 
A fiú bármit megtesz, hogy emlékezzen. A lány bármit megtesz, hogy felejtsen. 

Őszintén én valami Mara Dyer-hoz hasonlító könyvre számítottam, de nagyon nem olyan volt. Kicsit zavarosan kezdődött és úgy nem is igazán sikerült megszoknom a történetet. Voltak benne aranyos és romantikus részek, de a szereplők is sokszor voltak ellenszenvesek, de alapjáraton elég érdekes karakterek. A fullszöveg szerintem eléggé félre vezető. A vége is eléggé zavart lett, de azért kíváncsi vagyok a második részre.


6. Anna Banks: Poszeidón
Emma barátnőjével, Cloe-val nyaral a tengerparton, amikor egy aprócska baleset során megismerkedik a jóképű Galénnal. Ez a találkozás valóban a véletlen műve? Emmának nincs lehetősége ezt kideríteni, mert egy tragédia beárnyékolja ottlétüket. A lány, miután hazatér, nehezen képes feldolgozni a traumát. Ekkor váratlanul ismét fölbukkan az ibolyakék szemű idegen. 
Galén, a szirén herceg a szárazföldön kutat egy lány után, akiről azt hallotta, hogy talán ő az utolsó élő szirén, aki egyesítheti a tenger mélyén élő két uralkodóházat. Bár erőteljes kötődésük azonnal érezhető, Galén még sincs teljesen meggyőződve róla, hogy Emma az, akit keres. Végül a sok bizonyíték meggyőzi, hogy csakis Emma és különleges képessége mentheti meg a herceg országát. Galénnak szüksége van a lány segítségére – bármilyen kockázattal jár is. Vajon képes lesz Emma beváltani a hozzá fűzött reményeket? És vajon összefonódhat két ennyire különböző világ?

Nem olvastam ilyen sellős történetet még soha, úgy, hogy nagyon kíváncsi voltam, hogy milyen lesz. Az eleje már elég bosszantóan kezdődik, és ott egy kicsit kiborultam, hogy ez elég béna dolog volt, de aztán olvastam tovább és egyre jobban élveztem. Tetszett a történet, bár sejtettem, hogy így lesz vége, de azért kíváncsi vagyok a következő részre, és szerintem el is fogom olvasni.

7. Leiner Laura: Egyszer
A könyvről írt bejegyzésemet itt olvashatjátok: http://kkonyvei.blogspot.sk/2017/05/leiner-laura-egyszer.html

8. William Shakespeare: Hamlet
Az előadás középpontjában a család áll. Az az anya, és fiú, aki különböző módon gyászol, üdvözöl egy új világot, rendszert, ami gyarlóbb, és kuszább lett, mint az előző.
A főhős vívódik az általa vélt igazság és a valóság között. Nyomozásba kezd apja halálával kapcsolatosan, a Szellem megjelenésnek köszönhetően. Azt gondolnánk, hogy egy háborodott elme szüleménye mindez, ám a jó barát Horatio éppúgy részese a múlt feltűnésének, mint maga Hamlet.
A mostani kötelező olvasmányunk a Hamlet volt, egyetlen előnye a kötelezőknek, hogy legalább olvasok valami olyan klasszikust, amit amúgy eredetileg biztos nem olvasnák el, és itt nem a klasszikusokkal van a baj, hanem, hogy olyat kell olvasni, amit amúgy nem szeretnék. 
És, hogy miért nem szeretnék? Egyszerűen nem tartom szórakoztatónak, hogy a végén mindenki meghal, meg magába Shakespeare írásmódja elég zavaros.
Annyira nem volt rossz, ez a középszint tökéletesen illik rá

Örülök, mert most sem olvastam nagyon rossz könyvet és ez tényleg egy nagyon jó hónap volt, remélem nektek is jól telt. Ti mit olvastatok a hónapban?




2 megjegyzés:

  1. Érdekes a Soha, de soháról szinte pontosan az a véleményed, mint nekem a Mara Dyerről. Még, hogy nem hasonlítanak! :D

    VálaszTörlés
  2. Jéé nagyon igazad van, nagyon megegyezik a véleményünk a két könyvről :D Ha elolvasnád a Soha, de sohát kíváncsi leszek a véleményedre! :)

    VálaszTörlés

Popular Posts