Blogprojekt #1- Kedvenc lány karakter


Sziasztok:)
Pár hete Petrának a Könyvespolc blogról támadt egy szuper ötlete, amit molyon ki is írt egy karcba. Az ötlet az volt,hogy minden hónapban három napig egy adott témáról írna több blogger. Én szinte rögtön kaptam az alkalmon, mert nagyon megtetszett az ötlet. Szóval ezen ötlet miatt született meg a mai bejegyzés, és az elkövetkezendő két napé is.
A mai nap első témája a kedvenc lánykarakterünk. Számomra ez nem is lehetne aktuálisabb, mert én Celestine North-ot választottam A Vétkesből és A Vétkes második részének megjelenése magyarul pont ma van. 

Kevés lánykaraktert tudnék kedvencnek mondani és azok közül is nehéz volt választanom, de van valami Cecilia Ahern stílusában és az egész könyv hangulatában, amitől valahogy ez a főhősnő nagyon szimpatikus nekem. Magában azért is gondoltam, hogy jó ötlet róla írni, mert kevesen ismerik a sorozatot, és így talán több emberrel is megismertethetem. A Vétkes története egy társadalomról szól, ahol ha valaki valami törvénybeütközőt csinál azt megbillogozzák és vétkessé nyilvánítják, megfosztják a megszokott társadalmi helyzettől és életstílusától. Ebben a társadalomban él Celestine egy tökéletes idill élettel. A regény elején még teljesen egyet ért a rendszerrel, de minden megváltozik mikor egyszer csak segít egy vétkesnek, és innentől kezdve a karakter gyökeres fordulatot vesz és az egész könyv iszonyú izgalmas lesz.

Celestine North (belső, neve jelentése, külső)


,,Celestine North minden szempontból tökéletes életet él. Példás testvér és gyermek, osztálytársai és tanárai kedvelik, és a barátja is lenyűgöző pasi. Egy nap azonban váratlan helyzetben találja magát, és ösztönösen dönt. Szabályt szeg, ez pedig hatással lehet egész életére. Akár börtönbe is kerülhet. Kiközösíthetik, megbélyegezhetik, billogot süthetnek rá. Lehet, hogy Vétkessé nyilvánítják.''

Celestine azért a kedvenc a karakterem, mert nem egy tipikus szereplő, magában a történet sem egy túl vidám tipikus YA sorozat, ezzel szemben Celestine iszonyú erős, bátor lány, aki sosem hátrál meg. Imádom, ha egy szereplő nem úgy csinál valamit, ahogyan azt a többiek elvárják tőle, igen is képes volt egyedül dönteni és nem érdekelte mások mit gondolnak róla. Átlátott a rendszeren és később kész volt változtatni ezen a társadalmon. Hiába közösítették ki, továbbra is kiállt magáért. Nem volt semmi szenvedős hangulat olvasás közben, pedig nagyon sok dologgal kellett megbirkóznia. 
A neve francia, ami a latin 'caelestis' kifejezésen alapul és mennyeit jelent.
Külsőre tekintve azt lehet róla elmondani, hogy az apukája fekete, anyukája pedig fehér, és modell is volt, ebből is alakul, hogy a gyerekei örökölték a szépségét. Nagyon okos és egyszerű lánynak mondható. Könnyű megszeretni a karakterét, mert csak az igazság hajtja, valamint én magam is elég lázadó jellemnek vallom magam így nagyon megtudtam érteni az ő cselekedeteit. 
Abszolút megjelenhetnek a tipikus YA klisék, megint egyetlen tizenéves lánytól várják, hogy megmentsen mindent és mindenkit, de itt valahogy még is ésszerűnek tűnik. Van valami különleges a regényben és valami megrázó amitől iszonyat jó olvasmány. Celestine karakterén pedig látszik, hogy még sokkal több is van benne és biztos, hogy nagyot fog bizonyítani, így alig várom, hogy olvashassam a következő részt is. 

Kedvenc idézeteim tőle: 
,,Ez volt életem legtökéletesebb pillanata.
Ez volt életem utolsó tökéletes pillanat. ''

,,Eddig soha nem volt időm regényeket olvasni, a való világot részesítettem előnyben. A matematikát, bizonyos megoldásokat, olyan dolgokat, amik közvetlen hatással voltak az életemre, de most már értem, miért olvasnak az emberek kitalált történeteket, miért szeretnek belefeledkezni mások életébe. Némelyik mondatnál felkapom a fejem, mert olyan dologról szól, amit én is éreztem, de soha nem fogalmaztam meg magamnak. Bele akarok bújni a könyv oldalába, elmondani a szereplőnek, hogy megértem az érzéseit, hogy nincs egyedül, és én sem vagyok egyedül, hogy nem baj, ha ilyeneket gondol. Aztán megszólal az ebédszünet végét jelző csengő, a könyv becsukódik, és én visszazökkenek a valóságba.''

Egy kis érdekesség, Cecilia Ahern-tól, amit a köszönetnyilvánításban írt volt a könyvről: ,,Az üveggolyó gyűjtőre kellett volna készülnöm- amikor eszembe vágódott a Vétkes ötlete, és nem hagyott többé nyugodni. Celestine North az életem része lett, és az is akart maradni. Soha nem töltött még el ennyi izgalom írás közben, soha nem dolgoztam még ennyire torkomban dobogó szívvel, ennyire remegő kézzel, és ilyen gyorsan. Ki kellett adnom magamból ezt a történetet, akár lesz, aki olvassa, akár nem. Hat héttel később be is fejeztem.''

Hat hét alatt létre hozott egy ilyen remek disztópikus világot, benne egy ilyen remek főhőssel, mint Celestine. Ha még nem olvastátok, akkor mindenképp tudom ajánlani, mert iszonyatosan izgalmas és mindenkinek el kellene olvasnia, mert a kitaszítás, ami megjelenik a történetben, ez ma is mindenhol jelen van sajnos. 

Nem tudtam annyi érdekes ténnyel szolgálni, mert tényleg nem egy igazán népszerű karakterről van szó, de mindent össze szedtem, amit akartam és amit megakartam osztani másokkal :)



A projektben hatan veszünk rész. A többiek blogát, bejegyzéseit, pedig itt megtaláljátok:



Ennyi is lett volna a mai bejegyzés, holnap egy újabb kedvenc szereplőmmel jövök, addig is olvassátok el többi blogger társam bejegyzését is :)


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Popular Posts