Szeptemberi olvasmányaim


Sziasztok! :)
Nagyon-nagyon gyorsan eltelt a szeptember. Az augusztusi posztban írtam pár panaszkodós sort, hogy mennyire nem várom az iskolát.Erre fő király volt az első hónapom. Oké még mindig baromira hiányzik a nyár, a szünet és a szabadság, DE rengeteget nevettünk suliba, ezáltal én is jól éreztem magam. Volt egy napos ünnepi szünetünk is és még egy hiányzós napot is megejtettem magamnak, mert beteg lettem. Ennek köszönhetően olvasnom is nagyon sokat sikerült.

1. Cecelia Ahern: A tökéletes


A társadalom, melyben Celestine North él, tökéletességet vár el tagjaitól. Azzal, hogy az erkölcsi vizsgálóbizottság Vétkesnek ítélte a lányt, megfosztotta őt alapvető jogaitól, és darabjaira zúzta szét egész eddigi életét. Amióta pedig Crevan bíró úr első számú közellenségnek nyilvánította, Celestine menekülni kényszerül egyetlen bizalmasával, Carrickkel. Óva őrzi nagy titkát, amellyel talán romba dönthetné az egész Vétkes-rendszert, és amely miatt már így is számtalan ember tűnt el nyomtalanul.
A csatában Crevan bíró úr áll nyerésre, és Celestine-nek fogytán az ideje, egyre nagyobb nyomás nehezedik rá. Döntenie kell, hogy magát menti-e, vagy önmagát feláldozva az összes Vétkest. Vajon be tudja-e bizonyítani, hogy az ember nem tökéletes lény, és olykor tévedhet?

Cecelia Ahern már megint megcsinálta! Ez a könyv az egyik legvágyottabb könyvem volt 2017-ben. Én már előrendeltem, de így sem volt felhőtlen az örömöm, mert így is csak három nappal a megjelenés után szereztem meg. 
Na de amint befejeztem az ezelőtti könyvemet, rögtön bele kezdtem ebbe a csodába. A blogprojekt keretein belül már leírtam mennyire imádom Celestine karakterét úgy, hogy ha érdekel valakit miért is tartom remek karakternek, ide kattintva elolvashatja. Celestine újra bebizonyította mennyire erős női karakter. Örültem, hogy végre Carrickot is jobban megismerhettük, aki sokkal szimpatikusabb, mint Art.
Az írónő remekül csavarta a szálakat és hitetlenül izgalmas lett ez a rész is, ugyanúgy mint A Vétkes. Hihetetlenül imádtam és tényleg, aki még nem olvasta annak kötelező!



2. Meg Rossof: Majd újra lesz nyár


„Elizabeth ​a nevem, de senki sem szólít így. Mikor megszülettem, és az apám rám nézett, biztos arra gondolt, hogy olyan méltóságteljes, szomorú képem van, mint egy középkori királynőnek vagy egy halottnak. Később kiderült, hogy átlagos vagyok, nincs bennem semmi különös. Még az életem is tök átlagos volt eddig. Ez egy Daisy élete, nem egy Elizabethé.”
„Azon a nyáron, amikor elmentem Angliába az unokatestvéreimhez, minden megváltozott. Valamennyire a háború miatt is, hisz az állítólag nagyon sok mindent felborított, de mivel nem sokra emlékszem a háború előtti életből, az nem is igazán fontos most ebben a könyvben.”
„Leginkább Edmond miatt változott meg minden körülöttem. Elmondom, mi történt. Itt és most – az én könyvemben.”
Daisyt, míg apja rémes, új felesége gyereket vár, lepasszolják nyaralni a vidéki rokonokhoz. Egyik ámulatból a másikba esik: sosem hitte volna, hogy vannak tizennégy éves srácok, akik cigiznek, autót vezetnek, és egyáltalán: olyan szabadok, mint bármelyik felnőtt. Daisyt elvarázsolja a szabad élet, na meg az unokatestvére, Edmond. Főleg az után, hogy felügyelet nélkül maradnak, mert kitört a háború. A háború, amelynek méreteit és súlyát képtelenek felfogni egészen addig, amíg be nem kopogtat hozzájuk egy rokonszenvesnek távolról sem nevezhető alak személyében…

Nagyon gondban vagyok evvel a regénnyel. Nem tudom megmondani, hogy tetszett-e nekem vagy sem. Először is ez volt a harmadik neki futásom már a regénnyel, és most végre sikerült végig is olvasnom. Magában  a történet , de valahogy nem kötött le teljesen. Nem annyira tetszett az írásmód sem, és valahogy a szereplők sem kerültek közel hozzám. Könnyű volt haladni vele, mert nagyon rövid, de viszont én valami mélyebb könyvre számítottam (oké tudom, hogy voltak benne durva dolgok, de annyira le volt minden egyszerűsítve). Nem is tudom mit vártam tőle, de egyszerűen nem vagyok tőle elájulva, de azért nem volt rossz.




3. Kelly Oram: Cinder és Ella


Ella élete minden, csak nem tündérmese. Nyolc hónapja vesztette el édesanyját egy balesetben, ő pedig súlyos sérüléseket szenvedett. Most gyerekkora óta nem látott apjához meg annak új családjához kell költöznie. Mesés… 

Egyvalaki tartja benne a lelket: Cinder, akivel évek óta barátok a neten, de sosem találkoztak. Ella annyit tud, hogy a srác vicces, szexi, okos, és ugyanakkora könyvmoly, mint ő. (Á, egyáltalán nem az esete…) Fogalma sincs, hogy Cinder az egyik legmenőbb hollywoodi színész, aki a kedvenc fantasyregényükből készült filmben játssza a herceget. Vajon képes a valóságban is tündérmesévé változtatni Ella életét?

Nekem volt egy olyan sztereotípiám, hogy már pedig a LOL könyvek nem jók. Eddig szerintem maximum ötöt olvastam én el egész életemben, de egy karcban a Szívatáshoz hasonlították ezt a könyvet, így hát elolvastam. Egyáltalán nem hasonlított a Szívatáshoz, és ezt egyáltalán nem bánom. Imádtam a könyvet és még annál is jobban imádtam. Egy napos olvasmány volt, mert konkrétan le sem bírtam tenni. Az, hogy mennyire komoly témák is megjelennek a könyvben és ehhez képest egyáltalán nem szenvedős az brutál jó. Los Angelesben játszódik a történet, amitől volt egy kellemes nyárias hangulata, ami nekem még a nyár végén irtó jó kedvet csinált. Imádtam olvasni a könyvet és ha valaki úgy félne tőle, mint én annak tanácsolom, hogy nem kell halogatni, olvasd azonnal!!!



4. Nicola Yoon: A Nap is csillag
A könyvről írott bejegyzés itt.

5. S. J. Kincaid: A kárhozott


A ​kárhozott könyörtelen.
A kárhozott legyőzhetetlen.
A kárhozottnak egyetlen feladata van: hogy öljön azért a személyért, akiért létrehozták.
Nemezist arra teremtették, hogy egy galaktikus szenátor leányát, Sidoniát védelmezze. Egymás mellett nőttek fel, de semmilyen értelemben nem testvérei egymásnak. Nemezis boldogan adná az életét Sidoniáért, és ezt is várják tőle. Ölne is érte, annyi életet oltana ki a védelmében, amennyi csak szükséges.
Amikor az őrült császár értesül arról, hogy Sidonia atyja felkelést szított ellene, a szenátor leányát a Galaktikus Udvarba rendeli. Túszként kell szolgálnia az apja ellen. Nemezis csak egy módon óvhatja meg Sidoniát: ha Sidoniává válik.
Nemezis, a gyilkológép magát Sidoniának álcázva elutazik a császári udvarba, ahol korrupt politikusok és kétszínű szenátorok gyermekeinek körében kell eljátszania a szerepét. A viperafészek minden zuga újabb veszélyt rejt, de Nemezis nem vetheti be ellenük valódi képességeit: mindent kockára tenne azzal, ha leleplezné a titkát.
Amíg a birodalom egyre repedezik és mind jobban fenyegeti a nyílt lázadás, Nemezis megtanulja, hogy több rejtezik benne, mint csupán gyilkos ereje. Igazabb emberségre lel önmagában, mint amilyet a valódi emberek többségénél tapasztal. A veszélyek, akciók és intrikák árnyékában talán épp ez az emberség lesz az, ami megmenti az életét – és a birodalmat.
Először azt hittem nem fog tetszeni. Tökre paráztam, hogy na mindenki oda van ezért a regényért, én nekem meg nem fog tetszeni. Aztán szerencsére baromira beindultak az események a könyvben így sikerült teljesen imádnom a könyvet.
Nagyon-nagyon tetszett az alapötlet már rögtön és ahogyan elkezdődtek a fő cselszövések csak úgy faltam az oldalakat. A romantika szálon viszont egyáltalán nem lepődtem meg, teljesen kiszámítható volt szerintem :D
Nem akarom feleslegesen pazarolni a szavakat, nagyon imádtam.



6. R. Kelényi Angelika: Az ártatlan
Az értékelésem a könyvről itt.

7. Kody Keplinger: The duff-  A pótkerék


DUFF ​= Designated Ugly Fat Friend, magyarul kb. Ügyeletes Ronda Dagi Barátnő
A tizenhét éves Bianca Piper cinikus, hűséges, és még véletlenül sem gondolja azt, hogy ő lenne a legszebb a barátnői között. Arról nem is beszélve, hogy okosabb annál, mint hogy elkábítsák az iskolai nőcsábász, Wesley Rush szavai. 
Ami azt illeti, Bianca kifejezetten gyűlöli ezt a srácot. 
Amikor pedig Wesley Duffnak nevezi őt, egyszerűen ráborítja a kóláját. 


Ám Bianca élete otthon sem éppen tökéletes, így figyelemelterelésre van szüksége. Azon kapja magát, hogy megcsókolja Wesleyt. És ami a legrosszabb, még élvezi is. Hogy elszabaduljon a mindennapok poklából, beleveti magát a fiúval egy titkos „ellenségek extrákkal” kapcsolatba. 


És ez egészen addig működik is, amíg ki nem csúsznak a dolgok az irányítása alól: kiderül, hogy Wesley nem is olyan rossz hallgatóság, ráadásul az ő élete is elég kiábrándító. Bianca elborzadva veszi észre, hogy kezd beleszeretni abba a srácba, akiről úgy gondolta, mindenkinél jobban utálja.

Az írónő másik könyvével egyáltalán nem vagyok jóban, pedig azt el akartam olvasni. Ezt egyáltalán nem akartam elolvasni. Erre fő ezt imádtam :D
Annyira aranyos, néha bosszantó, néha túl klisé és még is baromi jó. Voltak benne apró hibák, de nem is zavartak. A film is tetszett, de már nem is emlékszem rá, így olvasásnál nem volt semmi rossz élmény. Egyáltalán nem hittem, hogy ez nekem így fog tetszeni, de hát még is. Ezt is egy nap alatt kivégeztem :D



8. Amy Ewing: Az ékkő
Az értékelésem a könyvről itt.

9. Stephanie Perkins: Lola és a szomszéd srác
Az értékelésem a könyvről itt.

10. Deirdre Riordan Hall: Sugar

Én ​vagyok az a kövér, félig Puerto Ricó-i, félig lengyel lány, aki úgy érzi, nem találja a helyét sem a saját bőrében, sem sehol máshol. 

Sugar Legowski-Gracia nem volt mindig kövér, de tizenhét éves korára ez megváltozott. Ugyan nem annyira terebélyes, mint a mamája, aki hatalmas mérete miatt hónapok óta nem tudott kikelni az ágyból. Nem is annyira ormótlan, mint a bátyja, Görény, akibe több aljasság szorult, mint háj, és ez mindent elárul a természetéről. Sugar pont annyira túlsúlyos, hogy durva sértegetések céltáblája legyen, bármerre is jár: boltban, utcán vagy az iskolában. 

Sugar találkozik Evennel – és nem Evannel, ahogy félig analfabéta apja helytelenül megadta a fia nevét a születési anyakönyvi kivonatán –, és megtapasztalja, milyen az, amikor valaki nem a testét, hanem őt magát látja. Valószínűtlen barátságuknak köszönhetően Sugar életében először megengedi magának azt a luxust, hogy a jövőre is gondoljon. A jövőre, amit nem árnyékol be a saját testéről alkotott képe, sem az anyja sértegetései. Sugar hamarosan válaszút elé kerül: döntenie kell, hogy azzá a lánnyá válik-e, akit Even segítségével felfedezett önmagában, vagy felhagy a küzdelemmel, és elfogadja azt a szerepet, amibe a családja és az eddigi élete kényszerítette.

A hónap végén teljesen kétségbe voltam esve, hogy a molyos Vörös Pöttyös kihívásból a hónapban nem teljesítettem még a havi három könyvet. Így esett a választásom erre a könyvre. Nagyon jó értékelések voltak róla és külön említést tettek a végére, így nagyon sokat találgattam, hogy akkor vajon mi is lesz a könyv vége. A könyv nem lett nálam hatalmas kedvenc, de ettől még nagyon tetszett. Voltak benne igazán meghökkentő részek, nagyon szomorú bele gondolni, hogy valakivel így képesek viselkedni, mert nem S-es méretet hord. Sajnáltam azt a nagyon rossz családi háttért, ami Sugarnak volt. Nem nagyon viselem jól az ilyen szomorú, rossz hangulatú könyveket, ez miatt is úgy éreztem, hogy kell levonnom egy csillagot.
Örülök, hogy a végére azért minden a rendbe került, és számítottam egy ilyen végkifejletre.



Összesen tíz könyvet sikerült elolvasnom ebben a hónapban, amivel teljesen meg vagyok vele elégedve. Rengeteget kedvenc könyvet avattam a hónapban, a legrosszabbnak a Majd újra lesz nyár-t tartom, de még az is távol a nagyon rossz könyv kategóriától.
Október már a suliban is sokkal stresszesebb lesz nekem, már most tele vagyok tanulnivalóval. Szóval, nagyon várom már azt az őszi szünetet :D

Mindenkinek nagyon jó októbert kívánok, olvassatok sokat! :)



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Popular Posts