Kelly Oram: Örökkön-örökké

A mesében minden olyan könnyű: a szerelmesek egymásra találnak, és már lubickolnak is a boldogságban. Cinder és Ella is pontosan erre vágyik, a sok nehézség után igazán megérdemelnék, hogy legyen egy kis nyugtuk.
A sajtó viszont folyton a nyakukban liheg – mindenki Hollywood legújabb álompárjára kíváncsi –, és a szüleik sem könnyítik meg az életüket: Brian apja meg akarja lovagolni a népszerűségüket, Elláé pedig képtelen elfogadni, hogy a lánya egy világhírű filmsztárral jár. Ráadásul Ella nagyon nehezen viseli, hogy mindenki a sérülésein csámcsog, és elbizonytalanodik: mi van, ha a tündérmeséjének kezd lejárni a szavatossági ideje?

Kiadó: Móra, 2017
Oldalszám: 456
Moly: 86%

Sziasztok! :)
A Cinder és Ella hatalmas kedvencem volt az előző hónapban. Előtte álmomban sem gondoltam volna, hogy ennyire fog tetszeni. Erre fő baromira meg vett magának. Iszonyú humoros és pörgős volt. Ez mellett nagyon komoly témákat is boncolgatott, amitől a könyv nem egy klisés szerelmi sztori volt. Miután elolvastam a Cinder és Ellát és láttam, hogy jön a folytatás nagyon megörültem. 

Olyan elképzeléseim voltak a folytatásról, hogy biztosan egy rózsaszín világot kapunk, amely Ella és Brian idill életét mutatja be. Arra számítottam, hogy a főkonfliktust majd az adja, hogy Ella nem bírja elviselni Brian hírnevét. Hát ilyen egyáltalán nem volt a történetben. Persze Ella párszor besokallt, de nem pont Brian hírneve miatt. Nagyon meglepőnek tartottam viszont, hogy Ella kész volt híres emberré válni, nem akart a háttérben meghúzódni, ügynökkel szerződött le saját akaratából. Én nagyon furcsálltam, hogy Ella egyáltalán nem tiltakozott az ellen, hogy Brian által őt is hírességnek könyveljék el. Nem igazán néztem ki a karakteréből és nem is tetszett igazán, hogy Ella csak Brian miatt kapaszkodott fel a ranglétan valamint, hogy ez őt egyáltalán nem zavarta. 

Maga a történet egy héttel később játszódik az első résztől. Brian és Ella kapcsolata pedig már rögtön átugratta a kezdeti stádiumot. Ella már hírességnek számított a könyv elején, az apja pedig már most utálta Briant. Szóval nem mondhatjuk, hogy belecsöppenünk az események közepébe, mert nincs főesemény a történetben. Ettől persze a könyv még ugyanúgy élvezhető. 

Míg a Cinder és Ella sokkal mélyebb témákat magába foglalt (Ella anyukájának halála, öngyilkossági kísérlet, az autóbaleset következményei) ezután tényleg úgy tűnt, hogy ez Ella happy endje. Ez tűnhet túl egyszerűnek, de abszolút jogos, hisz Ella annyi rossz után megérdemel valami jót is.

Persze voltak hibák a történetben. SPOILER Amit főleg kiszeretnék emelni az a filmpremier utáni incidens. Mikor a pasi egyáltalán nem diszkréten "zaklatta" Ellát. Elég meghökkentő volt, hogy az írónő bele írta a könyvbe, de számomra sokkal meghökkentőbb volt, amit megoldásnak szánt. Az  volt a megoldás arra, hogy ilyen még egyszer ne fordulhasson elő Ellával, hogy bátran vállalja fel a fehérneműs képeket ország világ előtt. Szerintem ez elég ironikus. Nyilván úgy nem fognak rá izgulni majd Ellára, ha még többet megmutat magából, aha nagyon nem... Ez inkább csak még jobban növelné a perverz rajongók számát. SPOILER VÉGE


Karakterek: 

Ella önbizalma a könyv elején még romokban volt. Nála viszont ez teljesen jogos. Még mindig zavarják a hegek és alaposan csökkentették is az önbizalmát. Teljesen megérthető volt az ő helyzete, de nem bántam volna ha kicsit több bizalommal áll Brian felé. Ella amúgy még mindig egy remek szereplő, mert nagyon könnyen szerethető. Nem konkrétan a hegekre gondolva, de önbizalomhiány szempontjából sok lány számára lehet nagyon inspiráló is. Nem tudom nem megemlíteni, hogy még is csak egy bloggeről van szó, már az előző résznél nálam ezzel hatalmas plusszal indított. Brian még mindig egy tipikus álompasi, akire minden lány vágyik. Imádom a viselkedését, a beszólásait és az egész személyiségét. Imádom az ő párosukat. Nagyon aranyosak együtt. Imádtam azokat a folyamatos egymás közötti ugratásokat és persze mindent. Jó volt olvasni róluk. A többi szereplő most számomra nem kapott akkora hangsúlyt, mint az első részben. Juliette még mindig nagyon vagány csaj és még mindig nagyon törődött Ellával. Ana, Vivian és Jennifer nekem semmilyen különösebb érzést nem okozott, ha nem lettek volna ott, szerintem fel sem tűnt volna. Ella apja még mindig tudott nagy seggfejként viselkedni, és néhol az ő kapcsolatukat kicsit túl szappanopera hangulatúnak éreztem :D. A könyvben hosszabban megjelent most Brian apja, és megismertük az anyukáját is. Liz, Brian anyukája tipikusan olyan, amilyet elképzeltem. Egy nagyon pörgős és az über laza anyuka típus. 

A könyv vége tetszett is, meg nem is. Ella karrier megoldása baromi jó ölet volt és legalább bebizonyította, hogy egyedül is el tudja érni azokat a dolgokat, amiket csak szeretne. Ennek nagyon örültem. Azonban már az utolsó előtti fejezet nem lett annyira kedvenc, de az epilógus tetszett.

Állandó humor gazdagítja a könyvet, amitől iszonyú szórakoztatóvá válik. A sztori egyáltalán nem lett unalmas és a könyv nem laposodott el. Még mindig úgy érzem, hogy nagyon király kis sorozat ez és nem tartom a folytatást feleslegesnek. A történet helyszínre és felépítésre is teljesen kedvenc.
Az írónő csodásan bizonyított és az írásmód is teljesen rendben volt.

Borító vélemény: 

Az első rész borítójánál minden csak jobb lehet. Az szerintem botrányosan csúnya volt. Ez a könyv most nagyon aranyos, laza borítót kapott. Nem lett a borító kedvenc, de a történethez még is passzol. Amúgy miután egyre többet nézem, úgy egyre inkább tetszik :D

Csillagos értékelés:


Bajban voltam először, hogy hány csillagot adjak. Baromira tetszett, de nem hozta azt az őrült jó Cinder és Ella színvonalat. Ez miatt azonban nem lett ez a rész kevésbé jó. Ugyanúgy szórakoztató volt, végig lekötött és alig vártam, hogy olvashassam. Imádtam olvasni Brianről és Elláról. Nem akarom csak az miatt lepontozni, mert az első rész jobb volt. A történet még mindig remek és nyálasan tökéletes romantikát ír meg, amit most igen is jól esett olvasnom :D

Kinek ajánlom? Aki szeretné egy nem hétköznapi pár idilli romantikus életét olvasni és szereti a humort, annak tökéletes a teljes sorozat. Ha valaki már olvasta az első részt, az ne habozzon olvassa el ezt is!

Kedvenc idézetek: 

,,– A barátnőm szerint már vagy milliárd nővel volt dolgom. Ez egy ideig még biztos ott lesz a címlapokon.

– Igen, megbeszéltünk mindent, ahogy azt kell – suttogta, hogy apa és Jennifer ne hallja. – Emlékeztek a Végzős kirándulás című filmem békülős jelenetére? Pont olyan volt, csak szexibb. Megértem, ha irigykedtek – tette hozzá, és lassan, kihívóan rájuk kacsintott.

,,– Velem jöhetnél – mormolta, és a fülemhez hajolt. – Ketten is vígan elférünk a zuhanyzóban.''

„Gyors kérdés, őszintén válaszolj! Élet-halál kérdése a dolog. Kék vagy rózsaszín?"
Brian válasza pedig az volt, hogy: „Csekély annak az esélye, hogy egy ilyen fontos kérdést csupán színek alapján megválaszolhatnék. Emellett egy ilyen döntést nem szabad elhamarkodottan meghozni. Látnom kéne őket rendeltetésszerű használat közben, és idő kellene ahhoz, hogy alaposan, közelről szemügyre vegyem és tapintás útján is megismerjem mindkettőt, hogy pontos véleményt fogalmazhassak meg. Győzd meg Ellát, hogy vegye fel mindkettőt a kedvemért, és megírom őszinte válaszomat erre az élet-halál kérdésre."

,,– Ha ennyire tetszik az ötlet, miért nem csinálsz te reggelit egy szál kötényben, és majd meglátjuk, utána is annyira tetszik-e még a dolog.
Ez az! Szabad utat kaptam.
– Megbeszéltük.''

,,Vivian? Jules? Hálám örökké üldözni fog az aranykezetekért, de most szeretném, ha kimennétek. Menjetek haza. Vagy mindegy, hova, csak el! És csukjátok be magatok után az ajtót. Szeretném kicsomagolni az ajándékomat, hogy megnézzem, tényleg olyan finom-e, mint amilyennek tűnik.''

,,– Szép nagy csomagom van az ön számára, miss Rodriguez. Megmutatná, hova tehetem… be?''







Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Popular Posts