Februári olvasmányaim


Sziasztok!
Hatalmas boldogság, hogy elkészíthetem ezt bejegyzést, mert ez azt jelenti, hogy végre véget ért a tél. Iszonyatosan örülök, hogy itt a tavasz és, hogy végre jön a jó idő. 
A februárom fázással telt, tanulással, de azért az olvasásra is sikerült időt szakítanom.

1. Sara Raasch: Jég mint tűz


Három ​hónap telt el azóta, hogy Télország lakói felszabadultak, Tavaszföld királya, Angra pedig eltűnt. Minden nagyrészt Cordell segítségének volt köszönhető.
Meira királynő csak azt akarja, hogy a népe biztonságban legyen. Amikor eladósodásuk Cordell országa felé arra kényszeríti a télországiakat, hogy adósságukat ásványkincseik bányászatával egyenlítsék ki, nagy erejű és feltehetőleg veszélyes tárgy kerül elő a földből: Primoria elveszett mágiasztere. Amikor a világnak legutóbb ilyen varázslathoz volt hozzáférése, az nagy pusztulást hozott. Így amikor Cordell királya parancsot ad, hogy Meira és Theron induljon küldetésre, hogy felfedezzék a mágiaszter titkait, Meira azt tervezi, hogy szövetségesek toborzására használja az utazást. Célja, hogy a mágiaszter elzárva maradjon, és Télország biztonságban lehessen… akkor is, ha ez szakítást jelent Theronnal. De vajon sikerülhet ez úgy, hogy közben ne veszélyeztesse szeretett népét?
Mather csak szabad akar lenni. A télországiak által elszenvedett borzalmak még frissek és fájók Jannuari lakóinak életében. Olyannyira, hogy ettől Télország sebezhetővé válik Cordell agressziójával szemben. Amikor Meira elindul szövetségeseket keresni, Mather úgy dönt, a saját kezébe veszi Télország biztonságát. Vajon vissza tudja építeni lerombolt királyságát, és képes lesz megvédeni népét az új veszélyektől?
Ahogy egyre szorosabbra szövődik az árulás és a hatalom hálója, Theron a mágiáért harcol, Mather a szabadságért… Maira pedig rádöbben, hogy talán nemcsak Télországért, hanem az egész világért kell harcolnia.

Nem tudom, hogy egy év alatt én változtam-e meg ennyire vagy ez a sorozat. Az első részt nagyon szerettem. Amennyire pedig azt szerettem, annyira utáltam a második részt. 

Meira most még többet ismételte magát, mint az első részben. Úgy viselkedett mint egy kislány, és folyamatosan idegesített. 
Miközben olvastam csak szenvedtem vele, alig vártam, hogy vége legyen. Miközben olvastam teljesen mas dolgokon gondolkodtam, szóval egyáltalán nem kötött le. Fel sem bírtam fogni hol van az a jó sorozat amibe egy éve bele kezdtem. 
Meira pocsék királynő volt. Fogalma sem volt róla, hogy mit tegyen. Az első rész utáni Mather imádat után most konkrétan lesz*rta őt. Ez amúgy nem zavart, de elég vicces, hogy így tova tűntek azok a nagy érzései. 
Utáltam a szereplőket. Eljutottam arra a pontra a könyv olvasása során, hogy mindenki bosszantott és senkin sem éreztem egy cseppnyi egyéniséget sem, kivéve Ceridwent. Ő az egyetlen szereplő, aki érdekes volt. Az ő életét sokkal szívesebben olvastam volna. Izgalmasabb élete lehetett, mint Meirának és egy sokkal talpraesettebb karakter volt. 
Még talán a vége elég izgalmas volt, de az sem tudta feljavítani az egész könyvet. 
Szóval sajnálom, hogy ennyire nem tetszett. Tekintve, hogy nagyon örültem a folytatásnak, mégis azt kell mondanom róla, hogy ez egyszerűen pocsék volt.


Csillagos értékelés: 


2. Colleen Hoover: Velünk véget ér
A könyvről írott értékelésemet ide kattintva találjátok. 

3. Hal Vaughan: Egy ágyban az ellenséggel

Egy ágyban az ellenséggel

„A ​huszadik századi Franciaországból három név fog fennmaradni: De Gaulle-é, Picassóé és Chanelé.” -André Malraux
Coco Chanel kivételes jelenség volt, a divat nagyasszonya. Megszabadította a nőket a fullasztó fűzőktől, a cicomás ruháktól és kalapoktól, neki köszönhetjük többek között a „kis fekete ruhát”, a bizsukat és a világ legkelendőbb illatszerét, a Chanel No. 5-öt. Elévülhetetlen érdemeket szerzett, amelyeket senki sem vitat el tőle, van azonban egy olyan időszaka az életének, amelyről fél évszázadon keresztül csak legendák keringtek. De egyszer minden titok kipattan: Hal Vaughan feltárja, hogyan kollaborált Coco Chanel Hitler magas rangú hivatalnokaival a megszállt Párizsban 1940 és 1944 között. Részletesen kiteregeti a több évtizeden át tartó viszonyt, melyet a „Spatz”, azaz Veréb fedőnevű Hans Günther von Dincklagéval folytatott – ez az úr az eddigi Chanel-életrajzokban mint angolul kiválóan tudó teniszjátékos, amolyan elit zsúrfiú, a haza szolgálatára fölesküdött, ám a náci pártba be nem lépő derék német katona és diplomata szerepel. Vaughan azonban rámutat, hogy ez óriási tévedés. Dincklage minden hájjal megkent befolyásos kém volt, aki egyenesen Goebbelsnek jelentett. Megtudhatjuk, milyen akciókba és mi okból vonták be Coco Chanelt, hogy miként sikerült elkerülnie a letartóztatást a háború után, hiába tudott viselt dolgairól a gaullista elhárítás, hogyan menekült kilenc évre Svájcba a szeretőjével. És persze ettől csak még izgalmasabb az újabb fordulat életében, mikor hetvenévesen visszatért, és ismét fénylő csillaga lett a párizsi divatnak, noha kémtevékenységéért a francia állam pert indított ellene…

Az utolsó Chanel könyvet is elolvastam a polcomról. Ennek a könyvnek a külenlegessége az volt, hogy nem Coco Chanel egész életét mutatta be, hanem csak a második világháborús időszakot. Engem személy szerint nagyon érdekel magában ez a teljes korszak, így bármilyen új információnak örülök, amit a második világháborúról olvashatok. Chanel helyzete pedig ebben az időszakban szintén nagyon különleges volt, így jól esett bele látni abba, hogy mi is zajlott akkor. 
Rengeteg megdöbbentő új információhoz jutottam a háború utáni Párizsban, amik nagyon érdekesek voltak. 
A könyv pozitívuma, hogy tele van képekkel, amikkel eddig még sose találkoztam.
Nagyon jól adagolta az információkat, de azért rendesen oda kellett figyelnem, hogy ne veszítsem el a fonalat. 
Hatalmas pozitívum, hogy az író feltüntette a forrásokat, ahonnan az információkat szerezte.
Nagyon érdekes könyv volt, egy olyan fantasztikus nőről, aki nekem hatalmas példaképem. 
BTW: A borító egyszerűen fantasztikus.

Csillagos értékelés: 

4. Szívkeringő
Lilla és Krisztián végzősök lettek a Duna-parti Gimnáziumban. Az tanévben egymást érik az izgalmas események: szalagavató, pályaválasztás, és vár rájuk a mumus,a rettegett érettségi vizsga is. A pár kapcsolata egyre komolyabbra fordul, de képesek lesznek kezelni a szerelem komolyabb kihívásait? Lilla válaszokat keres arra, ki ő, merre induljon a középiskola után, és hol a helye Krisztián életében.
A barátok mindennapjai sem könnyebbek. Vajon Márk elég erős, hogy szembenézzen az évek óta eltitkolt igazsággal? Gréta és Ákos meg tud birkózni azzal, hogy eltérnek a jövőbeli terveik? Jázmin és Kristóf feláldozná-e a szerelmet a tanulásért? Vajon Flóra örök magányra van ítélve?
Senkinek sem könnyű kiegyensúlyozottnak maradni, amikor ilyen nehéz döntéseket kell meghozni. Megvalósulhatnak az álmok, vágyak, szerelmek, amiket eddig kergettek? Egyáltalán ugyanarra vágynak még, amire régebben?
El sem hiszem, hogy véget ért ez a sorozat. Amit a legjobban szerettem benne az az volt, hogy nagyon könnyű volt vele azonosulni. Rengetegszer éreztem, hogy a karakterek helyzete teljesen megegyezik az enyémmel. Könnyű volt rámondani, hogy basszus mennyire igazuk van.
Szerettem ezt a sorozatot, így ez a rész sem okozott csalódást. Van egy aranyos, sajátos világa, amibe jó bele csöppeni az olvasásakor.
Könnyű vele haladni és tökéletes kikapcsolódásnak.

Csillagos értékelés: 


5. Sarah Dessen: Altatódal
A Blogprojekt alkalmából egy rövid értékelést találtok a könyvről ide kattintva

6. Colleen Hoover: Vallomás
A könyvről írott értékelésemet ide kattintva elolvashatjátok.

7. Beth Flynn: Kilenc perc
A bejegyzést a könyvről ide kattintva találjátok.


Összesen hét könyvet sikerült elolvasnom, amik közül a legrosszabb a Jég mint tűz volt. Ha a Kilenc perc előtt kellett volna értékelnem a hónapot akkor azt mondanám, hogy a hónap Colleen Hoover-é volt, egyszerűen a Velünk véget ér és a Vallomás fantasztikus volt. Aztán jött a Kilenc perc, ami mindent felbolygatott. Az azonban biztos, hogy ez a három könyv volt a hónap kedvence. Örülök neki, hogy megint egy igazán sokrétű olvasási hónapot zártam.
Ugyanúgy, mint januárban most is 7 bejegyzést posztoltam a blogra, ami szeretem jó arány.

Mindenkinek nagyon szép márciust kívánok! xxx





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Popular Posts