Júniusi olvasmányaim

july, hello july, and hello months kép
Sziasztok:) Hivatalosan megérkezett a nyár. Mivel nálunk a nyári szünet csak most kezdődött el, ezért hihetetlenül örülök a júliusnak. Csodálatos hónapom volt, annyi minden jó történt velem. Viszont párszor igazán túl voltam hajszolva, mivel két hetem nagyon stresszes volt a javítások és a suli miatt. Konkrétan párszor azt hittem, végem, de szerencsére aztán én is befejeztem és onnan már a sulit én is le tudtam. Örülök, hogy itt van a nyári szünet, és van rá egy olvasási listám.

1. Eileen Cook: Címplapsztori
Erről írtam egy bejegyzést, amit itt olvashattok: http://kkonyvei.blogspot.sk/2017/06/eileen-cook-cimlapsztori.html

2. William Shakespeare: Rómeó és Júlia
A Romeo és Júlia (1595) témájának alapja egy olasz novella: Shakespeare a kor szokása szerint nyúlt ismert témákhoz, és teremtett azokból új, önálló alkotást. A novellából kiindulva írta meg a líraiság és a tragédia szintézisének a remekét. Párkapcsolat, szerelem, érzékiség, családi viszály, ifjú nemzedék és öregek ellentéte: örökké aktuális élethelyzetek. Tobzódó életvágy és végzetszerű halál oly költőiséggel és drámaisággal megfogalmazva, hogy a világirodalom egyik legnagyszerűbb szerelmes művét ünnepelhetjük a darabban. A létezés fő misztériuma, a szerelem – az élet maga – és a halál egy alkotásban: a mindenkori ifjúság megdicsőülése és az értelmetlen halál elutasítása.

A Rómeó és Júliával mindig is elfogult voltam. Egyszerűen magában szerettem a történetet, imádom a musicalt és még is csak olyan megható. Ekkor jött a lehetőség, hogy jegyjavításra nagyon jól jönne, ha elolvasnám így bele vágtam, mert hát úgy is érdekelt. Tetszett, de azért volt vele eléggé problémám, meg a szereplőkkel és csak úgy az akkori életfelfogással. De hát mivel akkor az volt, ez nem számíthat hibának. Mindenesetre örülök, hogy elolvastam.
Csillagos értékelés:

3. Kody Keplinger: A hazugságháló
Sonny ​Ardmore remekül hazudik. 
Arról, hogy az apja börtönben van, hogy az anyja kirakta őt otthonról, és éjszakánként titokban a legjobb barátnőjénél alszik. 
Talán Amy Rush az egyetlen, aki átlát Sonny hazugsághálóján, és mellette áll, bármi történjék is. Mindent megosztanak egymással: a titkaikat, a ruháikat… Sőt, még a Ryder Cross iránti utálatuk is közös. 
Ryder az új fiú a Hamilton gimiben, és megtestesíti mindazt, amit Sonny és Amy ki nem állhat: a srác egy beképzelt, sznob stréber. Csakhogy Rydernek van egy gyenge pontja: Amy. Le sem tagadhatná, hogy belezúgott. Úgyhogy amikor Ryder e-mailben randira hívja Amyt, a két lány úgy érzi, kihagyhatatlan alkalom kínálkozik a számukra. 
Úgy alakul, hogy Sonny egy egész éjszakát végig chatel Ryderrel, és őszinte borzalmára rádöbben, kezdi megkedvelni a fiút. Csakhogy van egy kis probléma: Ryder végig azt hitte, Amyvel beszélget. Úgyhogy Sonny bonyolult hadműveletet eszel ki, amivel rádöbbentheti Rydert, valójában mindig is őt akarta, nem Amyt. Képes lesz Sonny egészen az igazságig jutni a hazugságai segítségével, vagy végül Rydert és Amyt is elveszíti? 

Valahogy ennél a regénynél én sokkal jobbra számítottam. Nem voltak túl szimpatikusak a szereplők, és sehogy se tudtam megérteni, hogy lehet valaki ennyire büszke arra, hogy jól hazudik. Sok volt a nyavalygás és sokszor volt bosszantó. Az egész történet mindössze csak ilyen középszintet üti meg és néhol voltak vicces poénok, de semmi több.
Csillagos értékelés:


4. Rachel Vincent: Stray- Kóborok
Már csak nyolc fogamzóképes nőstény vérmacska van. És én vagyok az egyik. Éppen úgy nézek ki, mint akármelyik amerikai egyetemi hallgató. De vérmacska vagyok; alakváltó, két világ lakója. Bár a családom és a falkám rossz szemmel nézte, elszöktem a kényszer elől, hogy továbbvigyem a fajt, és kialakítottam magamnak egy saját életet. Amíg egy este az a kóbor meg nem támadott. Tudtam a kóborokról – a falka nélküli vérmacskákról – akik állandóan hozzám hasonlókat keresnek: csinos, termékeny nőket. Ezt a példány elkergettem, de aztán megtudtam, hogy két másik nőstény eltűnt. A veszélyből ennyi is elég volt, hogy a falkám hazahívjon a saját védelmem érdekében. Persze. Csakhogy én nem vagyok ijedős kiscica. Bárkivel vagy bármivel megküzdök, ha kell, hogy megtaláljam a barátnőimet. Vigyázzatok, kóborok – karmaim vannak, és nem félek használni őket!

Ez a tipikusan az a könyv, hogy én már megint fogom magam és bele kezdek egy hat részes sorozatba, időhiány mellett. Egyáltalán nem bántam meg, hogy elolvastam. Jó az alap történet, bár Faythe kicsit bosszantó volt, úgy éreztem, hogy sokat nyavalyog. Magában sok szereplő van, és először kicsit összezavartak, de aztán megszoktam. Valamint benne van a rémálmom: csípőgatya. Összességben amúgy tetszett és szeretném tovább olvasni is.
Csillagos értékelés:

5 Három dolgot mondj
A bejegyzést a könyvről itt olvashatjátok: http://kkonyvei.blogspot.sk/2017/06/julie-buxbaum-harom-dolgot-mondj.html

6. Böszörményi Gyula: Bitó és Borostyán
A hölgyé a terep! 
1900. december 10., este. A Keleti indóházból útra kel az 502-es Budapest–Predeal–Bukarest vonalon közlekedő éjszakai járat, hálókocsijában a híres magánzó detektív, Ambrózy báró tanítványával, Hangay Mili kisasszonnyal, akit szigorú mestere épp száműzetésre ítélt a székesfővárosból. A fényűző, első osztályú kocsikban csupa előkelő, jómódú, kiváló modorú hölgy és úr utazik, akik legrémesebb álmaikban sem gondolnák, hogy mire megérkeznek, az egész Monarchiában csak úgy emlegetik majd az 502-es járatot, mint „a fagyos éjszakában száguldó véres szerelvényt”. 

Mindegy mit veszek kézbe az írótól, mert az így is úgy is lenyűgöz. Hihetetlenül tehetséges az író, olyan csodálatosan részletes, annyira kidolgozott az egész sorozat. Rajongtam a harmadik részért, és amilyen függővéget kaptunk annál, jól esett újra megint arról a világról olvasni, ha már a folytatásra még ki tudja mennyit kell várnunk. Imádtam ezt a történetet, Mili és Richárt karaktereit még mindig imádom, sokat nevettem. Csodálatos volt az egész, egyetlen egy baj volt vele, az hogy vége lett.
Csillagos értékelés:



7. Zoe Sugg: Girl Online 2.
A könyvről a bejegyzést itt olvashatjátok: http://kkonyvei.blogspot.sk/2017/06/zoe-sugg-girl-online-turne.html

8. Colleen Hoover: Maybe Someday
A huszonkét éves Sydney élete maga a tökély: egyetemre jár, jó állása van, stabil kapcsolatban él egy remek sráccal, Hunterrel, és a legjobb barátnőjével, Torival közösen bérel lakást. De minden megváltozik, amikor rájön, hogy Hunter megcsalja, és egyik pillanatról a másikra el kell döntenie, hogyan tovább. 
Sydney egyszer csak vonzódni kezd a titokzatos, jóképű szomszéd sráchoz, Ridge-hez. Nem tudja levenni róla a szemét, és valósággal megbabonázza a fiú szenvedélyes gitárjátéka esténként az erkélyen. Ridge sem közömbös iránta, és hamarosan ráébrednek, hogy több szempontból is szükségük van egymásra. 


Mikor elkezdtem a könyvet és láttam, hogy a dalokat, amik a könyvben szerepelnek tényleg megírták már tudtam, hogy igazán kidolgozott könyv lesz. Tényleg fantasztikus volt olvasni. Az, hogy a főszereplő fiú siket volt, számomra annyira meghatóvá és különlegessé tette a történetet. Hihetetlenül aranyos és jó fej szereplőink voltak. Tényleg nagyon jó volt olvasni, és végig imádtam.
Csillagos értékelés:


9. Wendy Higgins: Angyali gonosz
A tiltott gyümölcs a legédesebb. Mi lenne, ha élnének olyan kamaszok, akik születésüktől fogva elátkozottak? A bukott angyalok leányai és fiai ezzel a sorssal szembesülnek. A jólelkű Anna Whitt hatodik érzékkel született, színek kavalkádjaként látja mások érzéseit. Jól ismeri lényének ellentmondásait, hiszen megmagyarázhatatlanul vonzza a veszély. Akaratereje nehéz próba elé kerül, amikor tizenhatodik életévét betöltve megismeri a szexi Kaidan Rowe-t. A fiú bevezeti félelmetes közös örökségük titkaiba. Az efféle démonikus srácok azok, akiktől téged is távol tartanak a szüleid. Bárcsak Annát is idejében figyelmeztetné valaki! Vajon mit választ, amikor szembe kell néznie végzetével: a szentek glóriáját vagy ördögszarvakat? A regény a Sweet sorozat nyitókötete.

Már régóta szemeztem evvel a sorozattal is, de akkor még nem volt rá alkalmam elolvasni. Most megejtettem és őszintén jobbra számítottam. Kaidant persze nagyon bírtam, de még őt se annyira. Magában néha annyi duma volt a démonokról, hogy összezavarodtam. Meg így tizenhat évesen én még is soknak tartottam, hogy a könyvben szereplő fiatalok csak így nyugodtan beszélnek a drogokról. Szóval nem nagyon voltam érte oda, és néhol nagyon untam. Hozzá járult, hogy közben kirándulni voltam, amikor nem is olvastam. Mindenesetre szeretném tovább olvasni, mert szerintem jó lesz.
Csillagos értékelés:

Összesen kilenc könyvet sikerült elolvasnom, amik között szerencsére egy nagyon rossz sem volt :) Csodálatos nyári szünetet kívánok mindenkinek! 


(képek forrása: weheartit, moly)



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Popular Posts